כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נקמת האשדודים • האשים ב'הדרת נשים' - והוחרם

הכתב המקומי של 'ידיעות אשדוד', האשים חרדים בעריכת ערב התרמת דם לגברים בלבד • התגובה הזועמת הגיעה: הכתב הודר מערוץ מידע חרדי פנימי • "הוא יורה לנו ברגליים"

התרמת דם. צילום: ארכיון
התרמת דם. צילום: ארכיון

זעם רב בקרב הקהילה החרדית באשדוד על כתב 'MYNET' והעיתון 'ידיעות אשדוד', המהדורה המקומית של 'ידיעות אחרונות', בשל פרסום כתבה פרובוקטיבית על ערב התרמת דם בעיר.

הכתבה של יאיר הרוש, כתב העיתון התפרסמה בשעות הצהריים (ב'), ועסקה בהתרמת דם שנערכת מחר על ידי קופת חולים מכבי ברובעים החרדים בעיר. בכתבה נטען כי ההתרמה תהיה לגברים בלבד בעוד במודעה עצמה נכתב: "לגברים" ולא צוינה המילה "בלבד".

בימים שבהם התקשורת עוסקת ב'הדרת נשים', הצטרפה גם הכתבה הזו לשורת הכתבות הארוכה שפורסמו בתקופה האחרונה בנושא.

במסגרת הכתבה הובאה תגובתה של טניה רוזנבליט, מי שסומנה על ידי תושבי העיר "כפרובוקטיבית" כאשר עלתה לאוטובוס בעיר ועוררה סערה תקשורתית גדולה כאשר סירבה לשבת מאחור.

בעקבות הכתבה החליטו עיתונאים חרדים לנתק את יאיר הרוש מקבוצה בה הינו מתעדכן במידע על הנעשה באשדוד.

מדובר בקבוצה אליה מחוברים עיתונאים חילונים, עסקנים ועיתונאים חרדים. את ההודעות מקבלים חברי הקבוצה באמצעות מסרוני SMS והודעות מייל.

שניר אלמליח, אחד ממנהלי הקבוצה, דמות מוכרת וידועה בעסקונה האשדודית אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו משתפים פעולה עם יאיר והוא מקבל מאיתנו חומרים רבים, ואחרי כתבה כזו אנחנו רואים שהוא יורה לנו ברגליים וזה כשהוא עוד יודע מי הוא בדיוק הציבור החרדי בעיקר בעיר אשדוד".

גם העסקן משה גרינבוים התפלא לקרוא את הכתבה: "נשים שרוצות לתרום דם יכולות לעשות זאת, גם בעבר היה כך נהוג. אם הייתי יודע שזה כיוון הכתבה לא הייתי משתף פעולה, הרי בסך הכל מדובר ביוזמה ברוכה של הציבור החרדי שבא ותורם.

"האם על הדם שיתרמו החרדים מחר יהיה רשום דם שנתרם אך ורק לשימוש של חרדים? או דם לשימוש החילונים? אז על מה המהומה?".

גרינבוים מאשר כי מרבית הזעם שהופנה לכתב בא "בעקבות פנייתו לטניה רוזנבליט, מדובר במישהי שעשתה פרובוקציה ונראה כי הכתבה נועדה מלכתחילה להתסיס את הרוחות בעיר ולהחזיר את 'הדרת הנשים לכותרות".

הכתב יאיר הרוש מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אמשיך לבצע את עבודתי העיתונאית, האובייקטיבית במערכת 'MYNET' וידיעות אשדוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}