י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

ההנפקה הושלמה: בנק לאומי גייס 2.3 מיליארד שקל

גיוס זה מצטרף לגיוסים בהיקף של 3.4 מיליארד שקל שביצע הבנק ב-2011

  • ו' שבט התשע"ב
בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי
בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי

עוד גיוס ענק: בנק לאומי השלים אתמול גיוס של כ-2.3 מיליארד שקל, במסגרת הנפקת אג"ח (כתבי התחייבות נדחים) הנסחרות כעת בבורסה. הבנק, שתיכנן לגייס כ-2 מיליארד בלבד, השיג את מירב הביקושים כבר בשלב המוסדי, אך בשל היענות גבוה (ביקושים של יותר מ-3 מיליארד שקל) החליט להרחיב את הגיוס. גיוס זה מצטרף לאחרים בהיקף של 3.4 מיליארד שקל שביצע הבנק ב-2011.

הבנק ביצע הרחבה של שתי סדרות אג"ח, הנסחרות כעת בבורסה. במסגרת הנפקת אג"ח מסדרה יג', גייס הבנק כ-1.3 מיליארד שקל. מדובר על איגרות שקליות במח"מ (זמן ממוצע להחזר החוב) של כ-5 שנים. האיגרות, שנסחרות במדד תל בונד שקלי, הונפקו בתשואה של כ-5.09%. תשואה זו מגלמת מרווח כ-1.4% מעל אג"ח ממשלתיות בעלת מח"מ דומה.

במסגרת הרחבת סדרה יד', גייס הבנק מיליארד שקל. איגרות החוב צמודות למדד ובעלות מח"מ של כ-7.7 שנים. האיגרות הונפקו בתשואה של כ-3.34%, המגלמת מרווח של כ-1.46% מעל אג"ח ממשלתיות. הקרן על האיגרת, שנסחרת במדד תל בונד 40, משולמת בתשלום אחד ב-2020. שתי האיגרות זכו לדירוג Aa1 מידי חברת הדירוג מידרוג.

מי שהובילה את ההנפקה היא לאומי פרטנרס, חברת החיתום של בנק לאומי (99%). לאומי פרטנרס תזכה לעמלת חיתום של 0.15%- שהיא 3 מיליון שקל, אשר יתחלקו עם חתמים נוספים שלקחו חלק בהנפקה.

הנפקה זו מתווספת להנפקות ענק שביצע בנק לאומי ב-2011, בהן גייס 3.4 מיליארד שקל, בדומה להנפקות הבנקים המתחרים, הפועלים ומזרחי טפחות, בהן גויסו 4.5 מיליארד שקל וכ-2.2 מיליארד שקל בהתאמה.

בשבוע שעבר, השלים בנק מזרחי טפחות הנפקה של מיליארד שקל ובשבוע הקרוב מתכוון גם בנק הפועלים לצאת לגיוס נוסף של עד 2 מיליארד שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}