כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתנאל בניזרי: חששנו שלא ישחררו את אבא I ראיון

רגע לאחר החלטה לשחרר את שלמה בניזרי בניכוי שליש מתקופת מאסרו, אומר בנו נתנאל: "החמירו איתו לאורך כל הדרך" • על התוכניות לעתיד והפרגונים של השב"ס

נתנאל בניזרי ואביו. צילום ארכיון: יעקב כהן
נתנאל בניזרי ואביו. צילום ארכיון: יעקב כהן



"ההרגשה מאוד משמחת, מרגשת ומרוממת", אומר היום (ב') נתנאל בניזרי, בנו של השר לשעבר, שלמה בניזרי ל'בחדרי חרדים', בעקבות החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש מתקופת מאסרו של אביו, בשל התנהגות טובה ותרומתו הרבה לאסירים.

"סוף סוף אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה", הוא אומר בשמחה.

• חששתם שהוא לא ישוחרר מוקדם?

"ברגע שראינו לאורך כל הדרך שמחמירים עם אבא בכל מיני דברים, כמו לדוגמא באירועים משפחתיים או בשחרורו לבריתות לנכדים, אז לא נותר לנו אלא לסמוך על אבינו שבשמיים. אבל היום בהחלט ניתן לומר שעברנו את המכשול".

עוד בנושא:
בשורה לשלמה בניזרי: צפוי להשתחרר באפריל

נתנאל מספר כי שוחח עם אביו מאז ההחלטה מספר פעמים. "הוא נשמע מאושר ומחכה בקוצר רוח ליום השחרור. למותר לציין שגם המשפחה מחכה בקוצר רוח לשחרורו".

בדו"ח מפקד בית הסוהר שנכתב על בניזרי ותוכנו הגיע ל'בחדרי חרדים' נכתב: "האסיר נותן שיעורי תורה, מדע ופילוסופיה יהודית לאסירים אחרים. הוא משמש אוזן קשבת למצוקותיהם של האסירים באגף ונראה כי הוא זוכה להערכה וכבוד מצדם.

"על פי הדו"ח הסוציאלי שניתן בעניינו של האסיר יודגש שמדובר באדם בעל יכולות גבוהות, בעל כוחות ויכולות בהתמודדות. כמו כן נכתב בדו"ח, כי במסגרת מאסרו הוא בלט בנועם הליכות וברגשותיהם של אחרים ששהו בסביבתו ואלו נעזרו בו לא אחת באוזן קשבת".

"אלו דברים שאפשר אך ורק לקנאות בהם", אומר נתנאל. "מעבר לכך אבי היה תמיד נוהג להתקשר לבית ולספר על אסירים שמשפחותיהם נמצאים במצוקה מסוימת. הם היו מגיעים לכאן לבית ועזרנו להם בכל מה שהיה צריך, מתיקי בית הספר לילדים ועד מכונות כביסה שחסרו להם בבית. מדובר באדם שלא היה נטל עבור שירות בתי הסוהר, אלא בדיוק ההפך", מטעים נתנאל.
.
• ומה התוכניות שלו לעתיד?

"יש לאבא כבר כמה הרצאות שהוזמנו מראש. הוא יחזור לעריכת החופות, והכי חשוב - ישוב לשבת בחיק משפחתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}