כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתניהו התערב לאטיאס, הסטודנטים עדיין מתלוננים

ראש הממשלה נכנע ללחצים וקבע: במחיר למשתכן יוגדל המשקל של השירות הצבאי • 'ישראל ביתנו' תוהה: מה עם מיצוי כושר ההשתכרות? • והסטודנטים יצאו למחות

הלחץ הביא להסכמה. אטיאס. צילום: פלאש90
הלחץ הביא להסכמה. אטיאס. צילום: פלאש90



כמו תמיד, הצליח הלחץ הציבורי על הקריטריונים בדיור להשפיע על ראש הממשלה, בנימין נתניהו: הבוקר (ב') הגיע שר האוצר, יובל שטייניץ, בהכוונת נתניהו, להסכמה עם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.

ואלה השינויים בקריטריונים: יועלה הניקוד למשרתי צבא ושירות לאומי במכרזים של מחיר למשתכן ב-50% וכן יתווספו 10 נקודות על שירות צבאי או לאומי של בת זוג. בסך הכול הקריטריון של משרתי צבא ושירות לאומי יגדל ל-30 נקודות, לעומת 15 בתוכנית המקורית שהוצגה בידי השר אטיאס במסיבת העיתונאים המתוקשרת אותה ערך בשבוע שעבר.

ב'ישראל ביתנו' עדיין לא מרוצים מכך שהקריטריון בנושא מיצוי כושר השתכרות לא שונה עד כה.

"הפיתרון לבעיית הדיור בישראל צריך להיות מערכתי ולתת בחזרה למי שתורם למדינה, מי שמשלם מסים, משרת בצבא ועובד למחייתו, אך אף פעם לא נהנה מתמיכת המדינה. המשמעות היא קבלת הקריטריונים כושר השתכרות ושירות צבאי בלבד, ללא קריטריונים אחרים", אמרה הבוקר ח"כ פאינה קירשנבאום.

גם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הביע תקווה כי מועצת מנהל מקרקעי ישראל לא תאשר כחותמת גומי את הקריטריונים "הסקטוריאלים" של שר השיכון.

"לא ניתן למרוח את מסקנות טרכטנברג"

מחוץ לבניין בו נערכה ישיבת המועצה, במזרח ירושלים, נערכה הפגנה, בגשם שוטף.

כ-50 מפגינים נשאו בידיהם בלוני הליום ועליהם תמונתו של השר אטיאס ואיימו כי הקריטריונים שהציע השר יופרחו כשם שהופרחו הבלונים.

בהפגנה לקחו חלק פעילים מאגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית ותנועת רוח חדשה בשיתוף התאחדות הסטודנטים, תא אופק, המשמרת הצעירה של תנועת העבודה בירושלים, תנועת "ירושלמים", עמותת איילים ותנועת התעוררות.

המפגינים גם הביעו תסכול ואכזבה על הפרסומים, כי ראש הממשלה בחר שלא לשנות מהותית את תוכנית השר ולא להכניס לקריטריונים את מיצוי כושר ההשתכרות. המפגינים ציינו, כי ימשיכו בפעולות מחאה עד שיעשה שינוי מהותי בחקיקה זו.

איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, אמר כי הסטודנטים והצעירים ימשיכו למחות "עד שהרשויות יפנימו כי צדק חברתי אמיתי אינו רק סיסמא אלא מדיניות שיש לבצע הלכה למעשה. לא ניתן לראש הממשלה ולשר השיכון למרוח את מסקנות ועדת טרכטנברג על גבו של ציבור הצעירים והעובדים"

אלישבע מזי"א, מנכ"ל תנועת 'רוח חדשה', אמרה כי "היום הוכחנו כי לא נשב בשקט בעוד האינטרסים של הציבור היצרני נרמסים פעם נוספת בידי אינטרסים סקטוריאלים צרים. אנו מצפים מראש הממשלה לפעול לשינוי משמעותי ולהפגין אחריות ולא לתת יד לאימוץ קריטריונים מפלים המנוגדים למסקנות ועדת טרכטנברג".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}