מכירות איקאה ב-2011: 555 מיליון ש"ח; איבדה כ-245 מיליון ש"ח בשל השריפה
מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי: "לא הרגשנו שום השפעה של קיקה על המכירות שלנו; גם אחרי פתיחת חנות איקאה בנתניה, אני מאמין שאנשים יקנו איפה שיותר טוב"
- ה' שבט התשע"ב
שריפת החנות בנתניה עלתה לאיקאה ב-2011 סכום המוערך ב-475 מיליון שקל, מתוכם, סכום המוערך ב-245 מיליון שקל על אובדן מכירות וסכום נוסף המוערך ב-230 מיליון שקל על בניית החנות מחדש, קניית מלאי וכדומה. עם זאת, לדברי מקורב לאיקאה הביטוח של החברה מכסה את מרבית או כל נזקי השריפה.
מכירותיה של איקאה ב-2011 הסתכמו ב-555 מיליון שקל. כזכור, חנות איקאה בראשון לציון פעלה לבד מרבית השנה, מאז שחנות איקאה בנתניה נשרפה בחודש פברואר.
לשם השוואה, מחזור המכירות של איקאה ב-2010, אז פעלה מחודש מארס עם שתי חנויות, הסתכמו ב-678 מיליון שקל. ההערכה היא במידה שהחנות בנתניה לא היתה נשרפת, היו מסתכמות המכירות של איקאה ב-2011 ב 800 מיליון שקל - 245 מיליון שקל יותר מהיום.
מאיקאה מסרו כי מכירות החנות בראשון לציון עלו השנה בעשרות אחוזים - מכירות החנות גדלו מ-301 מיליון בשנת 2010 לכ-555 מיליון שקל בשנת 2011. לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, הגידול המשמעותי במכירות נבע גם מסל הקניות הממוצע שגדל ב-27%.
לשם השוואה, מכירות איקאה ב 2009, אז הפעילה חנות אחת בלבד בנתניה, הסתכמו ב-496 מיליון שקל לעומת 555 מיליון שקל ב-2011 אולם החנות שפועלת היום בראשון לציון גדולה יותר מהחנות שפעלה בנתניה. בזמנו, פתיחת החנות בראשון לציון גרמה ל"קניבליזציה" של כ-30% במכירות החנות בנתניה. קניבלזציה שסביר שתחזור על עצמה עם פתיחתו המחודשת של סניף איקאה נתניה ב-6 במארס השנה.
"הצפי שלנו הוא שב-2012 המכירות שלנו יהיו גבוהות יותר משנת 2010 שהפעלנו שתי חנויות גם כן", אמר ל-TheMarker שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. בתשובה לשאלה לאן הלכו מאות מיליוני שקלים שהפסידה החברה במכירות על סניף נתניה שנשרף, ענה גבאי: "או שאנשים דחו קניות או שהם קנו במקומות אחרים בגלל המרחק". על קיקה, המפעילה חנות בנתניה בסמוך לחנות שאיקאה צפויה לפתוח בעיר בעוד פחות מחודשיים, אמר גבאי: "לא הרגשנו שום השפעה בשום מקרה של קיקה על המכירות שלנו. גם אחרי פתיחת חנות איקאה בנתניה, אני מאמין שאנשים יקנו איפה שיותר טוב".
גבאי אמר כי החברה מעריכה כי תצליח להוזיל מחירים בשנה הבאה: "בשנה האחרונה המחירים נותרו ללא שינוי למרות העליה הגדולה במחירי חומרי הגלם. צריך לזכור שאנחנו החברה היחידה שמוכנה להתחייב למחירים לשנה שלמה וכי מאז כניסתה של איקאה לישראל הורדנו מחירים בכ-10% בממוצע. ההערכה שלנו היא שנצליח להוזיל מחירים בקטלוג 2012 שיושק בספטמבר".
בהתייחסו לנושא משאבי האנוש, ציין גבאי כי הוא גאה על כך שעד כה נקלטו בחזרה לעבודה בנתניה יותר מ-50% מהעובדים שנאלצו לסיים את עבודתם בעקבות השריפה בחנות.
רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, מסר: "אני מברך את עובדי ומנהלי איקאה על ההישג המרשים של שנה זו, וכל זאת תוך כדי בנייה מחדש של חנות נתניה ועבודה על חנות שלישית בצפון שעתידה להיפתח בעוד כשנתיים. אני לא מכיר הרבה חברות שהיו עוברות בשלום את השנה שאנחנו עברנו, ואף יוצאות מחוזקות. המשבר הזה הוכיח לנו שאיקאה הינו המותג המוביל בישראל לריהוט ועיצוב הבית".
מרשת KIKA בישראל ננמסר כי "KIKA הביאה לישראל קונספט צרכני חדש וייחודי: מאות מותגים בקשת רחבה של מחירים, אין סוף אפשרויות בעיצוב ובהתאמה אישית והכל תחת קורת גג אחת. KIKA איננה רואה באיקאה מתחרה ישירה או גורם שישפיע על מכירותיה בעתיד. אנו פונים למגוון רחב של קהלים, ושמחים שלמעלה מ-250,000 איש כבר ביצעו קניות ב-KIKA שנפתחה רק לפני כארבעה חודשים בנתניה".
מכירותיה של איקאה ב-2011 הסתכמו ב-555 מיליון שקל. כזכור, חנות איקאה בראשון לציון פעלה לבד מרבית השנה, מאז שחנות איקאה בנתניה נשרפה בחודש פברואר.
לשם השוואה, מחזור המכירות של איקאה ב-2010, אז פעלה מחודש מארס עם שתי חנויות, הסתכמו ב-678 מיליון שקל. ההערכה היא במידה שהחנות בנתניה לא היתה נשרפת, היו מסתכמות המכירות של איקאה ב-2011 ב 800 מיליון שקל - 245 מיליון שקל יותר מהיום.
מאיקאה מסרו כי מכירות החנות בראשון לציון עלו השנה בעשרות אחוזים - מכירות החנות גדלו מ-301 מיליון בשנת 2010 לכ-555 מיליון שקל בשנת 2011. לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, הגידול המשמעותי במכירות נבע גם מסל הקניות הממוצע שגדל ב-27%.
לשם השוואה, מכירות איקאה ב 2009, אז הפעילה חנות אחת בלבד בנתניה, הסתכמו ב-496 מיליון שקל לעומת 555 מיליון שקל ב-2011 אולם החנות שפועלת היום בראשון לציון גדולה יותר מהחנות שפעלה בנתניה. בזמנו, פתיחת החנות בראשון לציון גרמה ל"קניבליזציה" של כ-30% במכירות החנות בנתניה. קניבלזציה שסביר שתחזור על עצמה עם פתיחתו המחודשת של סניף איקאה נתניה ב-6 במארס השנה.
"הצפי שלנו הוא שב-2012 המכירות שלנו יהיו גבוהות יותר משנת 2010 שהפעלנו שתי חנויות גם כן", אמר ל-TheMarker שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל. בתשובה לשאלה לאן הלכו מאות מיליוני שקלים שהפסידה החברה במכירות על סניף נתניה שנשרף, ענה גבאי: "או שאנשים דחו קניות או שהם קנו במקומות אחרים בגלל המרחק". על קיקה, המפעילה חנות בנתניה בסמוך לחנות שאיקאה צפויה לפתוח בעיר בעוד פחות מחודשיים, אמר גבאי: "לא הרגשנו שום השפעה בשום מקרה של קיקה על המכירות שלנו. גם אחרי פתיחת חנות איקאה בנתניה, אני מאמין שאנשים יקנו איפה שיותר טוב".
גבאי אמר כי החברה מעריכה כי תצליח להוזיל מחירים בשנה הבאה: "בשנה האחרונה המחירים נותרו ללא שינוי למרות העליה הגדולה במחירי חומרי הגלם. צריך לזכור שאנחנו החברה היחידה שמוכנה להתחייב למחירים לשנה שלמה וכי מאז כניסתה של איקאה לישראל הורדנו מחירים בכ-10% בממוצע. ההערכה שלנו היא שנצליח להוזיל מחירים בקטלוג 2012 שיושק בספטמבר".
בהתייחסו לנושא משאבי האנוש, ציין גבאי כי הוא גאה על כך שעד כה נקלטו בחזרה לעבודה בנתניה יותר מ-50% מהעובדים שנאלצו לסיים את עבודתם בעקבות השריפה בחנות.
רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, מסר: "אני מברך את עובדי ומנהלי איקאה על ההישג המרשים של שנה זו, וכל זאת תוך כדי בנייה מחדש של חנות נתניה ועבודה על חנות שלישית בצפון שעתידה להיפתח בעוד כשנתיים. אני לא מכיר הרבה חברות שהיו עוברות בשלום את השנה שאנחנו עברנו, ואף יוצאות מחוזקות. המשבר הזה הוכיח לנו שאיקאה הינו המותג המוביל בישראל לריהוט ועיצוב הבית".
מרשת KIKA בישראל ננמסר כי "KIKA הביאה לישראל קונספט צרכני חדש וייחודי: מאות מותגים בקשת רחבה של מחירים, אין סוף אפשרויות בעיצוב ובהתאמה אישית והכל תחת קורת גג אחת. KIKA איננה רואה באיקאה מתחרה ישירה או גורם שישפיע על מכירותיה בעתיד. אנו פונים למגוון רחב של קהלים, ושמחים שלמעלה מ-250,000 איש כבר ביצעו קניות ב-KIKA שנפתחה רק לפני כארבעה חודשים בנתניה".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות