כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

50 מצלמות תנועה יותקנו בניידות של הרשות לבטיחות בדרכים

על פי החלטת המועצה, ניידות הרשות לא יהיו סמויות והם ישולטו בשלטי אזהרה

50 מצלמות תנועה יותקנו בניידות של הרשות לבטיחות בדרכים

מצלמות המהירות כבר לא מספיקות. מועצת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים החליטה להתחיל פיילוט, במסגרתו יצוידו כל רכבי הרשות במצלמות המתעדות עברות תנועה. מדובר בכ-50 מצלמות, והעברות שייקלטו יעלו לאתר הרשות, ובהמשך אולי גם יוגשו תלונות במשטרה נגד נהגים עבריינים.

על פי החלטת המועצה, ניידות הרשות לא יהיו סמויות והם ישולטו בשלטי אזהרה. עו"ד אילן בומבך, יו"ר הרשות בפועל, אמר: "באמצעות התקנה פשוטה של מצלמות במכוניות הרשות, בעלות מזערית ניתן לבצע פרויקט חדשני זה להגברת הבטיחות".

בתוך כך, החברות לתוכנות ניווט מוסיפות למפות שלהן את מיקומי מצלמות המהירות החדשות, גאטסו, שיתחילו לפעול בעוד כחודש. ב-iGo, תוכנה של חברת NNG, העלו על מפה 548 נקודות בהן יש מצלמות מהירות ישנות וחדשות, ומקומות אפשריים למארב של ניידת משטרה. המחיר של תוסף התוכנה המכיל את מיקומי המצלמות הוא 99 שקל לשנה. מקור המידע למיקומי המצלמות הוא חברה בשם ATOO, האוסף את הנתונים בסיורי בכבישים הארץ.

טלמפ, המספקת שירותי ניווט לחברות הסלולר, מוסיפה אף היא את המיקומים של 44 המצלמות החדשות. טלמפ מספקת שירות ניווט בסלולר הכולל מצלמות מהירות קבועות וניידות, וכן דיווחים על עומסי תנועה לאורך המסלול.

במסגרת העדכון החדש, יקבלו הנהגים התראות קוליות וויזואליות כאשר יתקרבו למיקום בו נמצאות המצלמות החדשות, בדומה להתראות הניתנות על מצלמות מהירות כבר כיום. ההתראה הראשונה תודיע לנהגים כי בהמשך הכביש קיימת מצלמת מהירות, כולל המרחק ממנה. התראה שנייה יקבלו הנהגים כאשר יהיו קרובים מאוד אל המצלמה, בערך 50 מטרים ממנה.

בנוסף, יופיע על גבי מפת מסלול הניווט דימוי רלוונטי של המצלמה במיקומה המדוייק. לא ברור מה מקור המידע למיקומי המצלמות, שטרם נקבעו סופית. שתי החברות מתחרות ב-Waze, תוכנת ניווט חינמית המבוססת על דיווחים המשתמשים. שם אפשר למצוא דיווח על המצלמות שהעבירו המשתמשים בתוכנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}