כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ממשיך להסתבך • "מקסימום יהיה פחות אתיופי אחד"

אברהם הרשקופ, חבר מועצת קרית מלאכי לשעבר, חשף התבטאות חסרת-תקדים של ראש העיר: "כמעט דרסת אתיופי? מקסימום היה פחות אחד" • ראש העיר מאיים בתביעת דיבה

ראש עיריית קרית מלאכי, מוטי מלכה. צילום ארכיון
ראש עיריית קרית מלאכי, מוטי מלכה. צילום ארכיון



חבר מועצת עיריית קרית-מלאכי לשעבר, אברהם הרשקופ, הצליח באמצעות ראיון שהעניק לעיתון 'המבשר' להוציא את ראש העיר משיווי משקלו ולגרום לתסיסת רוחות בעיר.

בשבועות האחרונים החל קמפיין תקשורתי נגד אפליית הקהילה האתיופית בקרית מלאכי. ראש העיר, מוטי מלכה, התייצב מייד לימין הקהילה האתיופית והכריז כי לא ייתן יד לאפליה הקיימת במספר שכונות ברחבי העיר. תחת כל עץ רענן ומיקרופון פנוי הכריז מלכה: "אלחם בכל כוחי בתופעת האפליה. אין מקום להתנהגות שכזו בעיר שלנו".

אלא שהרשקופ, מבכירי נציגי הציבור החרדי בעיר, מספר סיפור אחר לחלוטין.

בריאיון שהעניק למנדי ריזל כתב עיתון 'המבשר' סיפר הרשקופ כי בשיחה אישית בינו לבין מלכה התבטא האחרון בחריפות כלפיי בני העדה.

לדבריו, הוא הגיע לפגישה בלשכתו של מלכה שנגעה לעניין הסדרת תנועת הולכי הרגל בצומת קסטינה, וסיפר לו כי רק אמש כמעט ודרס אתיופי שחצה את הכביש. "הוא צחק ואמר לי 'נו, ומה אכפת לך? במקרה הכי גרוע היה פחות אחד מהם'".

הרשקופ הנמצא בעימות מתמשך עם ראש העיר מאז שהכריז כי לא ייתן לחרדים להתגורר בעיר מיהר לפרסם את הדברים החמורים שעוררו כצפוי סערה גדולה בעיר.

בתגובה רשמית שהעביר ראש העירייה לעיתונות המקומית בעיר נכתב: "חבל שאדם חרדי מתנועת חב"ד המפוארת יורד אל ביבים עמוקים שלא נראו כמותם עד היום. אין גבול לרמה הירודה ולעומקי הגועל שהאיש הזה יכול לרדת. יש שיבינו השתלחויותיו על רקע ההשפלה שעבר מראשי חב"ד כאשר אלה ביקשוהו לעזוב את תפקידו בעירייה. כנראה שאין גבול להמצאותיו. האיש מבייש את קרית מלאכי בכלל ואת תנועת חב"ד בפרט בהתנהגותו והשתלחויותיו הנלוזות".

בתגובה לדברים אמר הרשקופ כי הוא מוכן להיבדק בבדיקת פוליגרף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}