כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

תשובה להסתה? • נוער השומרון מוביל בצה"ל

נתוני אכ"א חושפים: נוער השומרון מוביל בשירות משמעותי בצה"ל • 2 מכל 3 לוחם, 1 מכל 6 קצין • "החינוך להתיישבות בארץ ישראל מוביל גם להצטיינות בצה"ל. זו התשובה לגל ההסתה"

חיילים. צילום: פלאש 90
חיילים. צילום: פלאש 90



בחודש האחרון הציגו נציגי יחידת מיט"ב באגף כוח האדם בצה"ל ומשרד החינוך בפני ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וצוות מחלקת הנוער במתנ"ס שומרון את נתוני הגיוס של נוער השומרון.

כידוע, החל צה"ל לחשוף את הגיוס בפני גורמים אזרחיים רק בשנים האחרונות לאור הרצון לעורר ולהעלות בקרב מוסדות החינוך והרשויות את המוטיבציה לגיוס משמעותי בצה"ל.

על פי הנתונים הרשמיים של צה"ל עולה כי הנוער במועצה האזורית שומרון מוביל בכל קנה מידה אפשרי, והוא רשם עלייה מדהימה וקפיצה חסרת תקדים של 16 מקומות בדירוג הארצי באחוזי השירות הקרבי - משמעות ובאחוזי הקצינים היוצאים מתוכו.

81.2% מבני שהנוער בשומרון מתגייסים לצה"ל לאחר סיום התיכון, או לאחר לימוד בישיבת הסדר או מכינה קדם צבאית - לעומת ממוצע ארצי של 74.8%, כשרובם המוחלט של היתר מתגייסים בהמשך לאחר לימוד של מספר שנים גבוה יותר בישיבה גבוהה.

בין השאר עולה מהנתונים כי 67.1% מהמתגייסים, למעלה משני שליש, משרתים כלוחמים – כמעט פי שניים מהממוצע הארצי, העומד על 39.5%.

דהיינו, שניים מכל שלושה מקרב המתגייסים בשומרון מתנדבים לתפקידי לוחמים ביחידות החי"ר ובסיירות. 1 מכל 6 מבוגרי נוער השומרון הוא קצין, פי שניים מהממוצע הארצי העומד עד 8.3%.

בסיכום כללי - עפ"י הגדרות צה"ל - 9 מכל 10 בני נוער שמתגייסים מהשומרון עושים שירות משמעותי בצה"ל, ע"פ הנתונים ממוקמת המועצה האזורית שומרון בעשירון העליון של מדינת ישראל בתחום השירות הקרבי-המשמעותי ובקצונה בצה"ל.

בעקבות הנתונים המדהימים הללו שיגרה ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, מכתב ברכה מיוחד לראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, בו כתבה: "נתונים אלה, אשר ראוי כי יהוו מקןור גאווה לך ולכלל תושבי המועצה האזורית ממחישים, בין היתר, את השפעותיה של פעילות משמעותית וברוכה המתבצעת במועצה האזורית להגברת המודעות לשירות משמעותי ולהכנה לקראתו. קבל הערכתי ותודתי לך ולכל הגורמים במועצה העושים במלאכה".

"החינוך להתיישבות בארץ ישראל מוביל גם להצטיינות בצה"ל"

בשומרון קיבלו את הנתונים בשמחה ואמרו כי החינוך להתיישבות מוביל גם להצטיינות בצה"ל:

"הנוער בשומרון מתחנך על ערכי ההתיישבות בארץ ישראל ושותף בהגשמת הציונות יום יום, ולכן אין פלא שהוא מוביל ומהווה את חוד החנית של המדינה גם בתחום הצבאי" – אומר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה - "את אותה אנרגיה חיובית ומבורכת שהוא משקיע ביישוב הארץ, משקיע נוער השומרון גם בהגנה על מדינת ישראל במסגרת צה"ל. החינוך להתיישבות בארץ ישראל מוביל גם להצטיינות בצה"ל. נתוני הגיוס והשירות המשמעותי המדהימים של נוער השומרון הם תעודת כבוד לנוער בהתיישבות, אך הוא גם תשובה לכל המסיתים ומפיצי השנאה בתקפה האחרונה".

מסיקה שיבח את אנשי החינוך בשומרון, המחנכות והמחנכים, הרבנים ורכזי הנוער בישובים, וכן את אנשי מחלקת הנוער ואגף החינוך:

אני גאה לעמוד בראש המועצה האזורית שומרון, שאלו הם מחנכיה ואלו הם בני הנוער שלה – פאר הנוער לתפארת מדינת ישראל".

מנהל מינהל חברה ונוער במחוז מרכז של משרד החינוך רפי דהן בירך את המעצה האזורית שומרון על הנתונים הנפלאים, וציין את העובדה כי השומרון הינה 1 מ-9 רשויות בלבד במחוז, מתוך 62 רשויות, המפעילה במסגרתה רכז הכנה לצה"ל.

יחיעם כהן, מנהל מחלקת הנוער בשומרון, שזכתה השנה בפרס המחוז של משרד החינוך, מספר כי בשנים האחרונות מופעלות ביישובי השומרון תוכניות ייחודיות דוגמת "מובחרי השומרון" ו"גביש" – אשר מעצימות את בני הנוער בנושא הערכי והמנהיגותי ובתחום ההכנה לשירות משמעותי בצה"ל.

התכנית "מובחרי השומרון" הפועלת בחמישה עשר ישובים ברחבי המועצה האזורית שומרון, שמה לה לדגל להעניק לבני הנוער את מיטב הכלים והדמויות להתמודדות נאותה עם אתגרי גיל ההתבגרות, הגיוס לצה"ל ולחיים בכלל.

את התכנית "מובחרי השומרון" מוביל רכז ההכנה לצה"ל במחלקת הנוער- אביאל חי עובד שאמון על בניית התוכניות, איגום המשאבים והתאמתם לישובים המגוונים –דתיים, חילוניים ומעורבים, ברחבי השומרון.

"התכנית מכינה מבחינה מנטאלית ופיזית את בני הנוער החל מכיתה י' לשירות משמעותי בצה"ל ולקראת היציאה לחיים בכלל – " מספר אביאל חי עובד – "במהלך שלושת השנים האחרונות מחלקת הנוער התפתחה רבות בתחום הכנה לצה"ל והמועצה הקצתה משאבים וכוחות רבים להצלחה. אנו עוסקים בסדנאות של תקשורת בין אישית, יכולת שכנוע, הכנה לצו ראשון, למבנה צה"ל, סדנאות מניעה העוסקות במודעות עצמית והתמודדות רגשית עם אתגרים בחיים.

במסגרת התכנית אנו מדברים ופועלים בבירור הזהות היהודית, ישראלית וההתיישבותית-שומרונית

ונפגשים עם אנשי צבא ורוח, מנהיגי המועצה האזורית שומרון ואישי מפתח במדינה,

ובנוסף -איך לא- פעילויות אתגר, כושר וקרב מגע. 'מובחרי השומרון' מאפשרת לבני הנוער למידה והתנסות בתחום המנהיגות והחשוב יותר: מחזקת את הזהות היהודית, הציונית וההתיישבותית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}