כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

במקום להתלונן על 'הסתה' - עשו חשבון נפש! • טור כואב

התלונות על 'מסע הסתה' מאפשרים לנו להימנע מלטפל בבעייה האמיתית: גדל בתוכינו גידול סיקריקי ממאיר • רודפי החרדים לא יושבים בתל-אביב, אלא במאה שערים ובית שמש

הפגנה במאה שערים. צילום: אליהו הלוי
הפגנה במאה שערים. צילום: אליהו הלוי



מי שמשוטט בחוצות מאה שערים, וקורא את הפשקווילים הזועקים מהקירות, עשוי לחשוב כי במדינת ישראל שולט רודן אכזר ששולח 'קלגסים' לטבוח בחרדים, סוגר אותנו בגיטאות ושולח אותנו ברכבות בקר למחנות ריכוז.

כך, בעוד ישראל, מממנת ישיבות, ונציגי החרדים מכהנים כשרים בממשלתה, התקשורת הפשקווילית מנהלת מסע הסתה חריף נגד המדינה ומעלילה עלילות דם נגד ראשיה.

השוטרים הם 'קלגסים שר"י', מפקדיהם 'אכזרים', והשלטון, 'הגרוע שבאומות'.

לנו, כחרדים יש ביקורת רבה על השלטון וראשיו, אך מכאן ועד לאמירות שכאלה, הדרך רחוקה.

למרות הביקורת שיש לנו, אין זה מצדיק מסע הסתה מזעזע, בו לא בוררים במילים, מעלילים עלילות, מעוותים מציאות ומשתמשים במילים קטלניות.

אלא שכל-כך התרגלנו לראות את עצמינו כמיעוט נרדף ומושמץ, עד שאין אנו שמים לב שלפעמים אנו עצמינו הופכים להיות מסיתים ומעלילי עלילות, מהסוג הגרוע ביותר.

תאמרו: נכון, אבל זה רק שם, במאה שערים.

האמנם?

בהפגנות למען האם המרעיבהצילום: בהפגנות למען האם המרעיבה
בהפגנות למען האם המרעיבה


'האם המרעיבה' כמשל

זוכרים את ה'אם המרעיבה'?

מן הסתם לא. שכן לו היינו זוכרים את המקרה, היה עלינו להתבייש בחרפה הזו עד עומק נפשנו, להשתמש בו כמאורע מכונן בחיי הציבור החרדי, שבעטיו היה עלינו לשדד מערכות ולזעזע את אמות הסיפים.

מעשה היה בילד שהורעב עד מוות על ידי אמו, צוות בית החולים 'הדסה' דאג לשלומו של הילד, הדוד העיד שראה את האם פוגעת בו, נעשה מעקב אחריה וכאשר התבררה הזוועה, המשטרה הוזעקה - והאם נעצרה.

לו הייתה זו סתם אמא - מפחוני קטמון או מהווילות של רחביה, זה היה מסתיים כאן. ממש כמו הסיפור הניצב היום בראש הכותרות, אודות הורים החשודים בפגיעה בתאומיהם.

אבל האם הזו הייתה שונה: היא הייתה חרדית וחרדים הרי אינם נכשלים בפשעים כידוע, וירושלים בערה על מעצר השווא.

עסקנים חרדים, הוסיפו והעלילו עלילה על אנשי 'הדסה', אנשים מסורים שכל חפצם היה הצלת חיים, שדווקא הם פגעו בילד, והם מחפים על ניסויים רפואיים שערכו בו.

את השקר השפל, נגד אנשים העוסקים יום-יום בטיפול ועזרה לילדים שלנו, קנתה התקשורת החרדית כולה. היא כולה עמדה מאחורי ראשי ה'עדה החרדית' והצדיקה את המהומות שפרצו בירושלים.

אך, ההוכחות היו מוצקות מידי, והאשה עצמה - מה לעשות - הודתה במעשיה.

אז התברר, שבאופן המוזר ביותר, בעוד שהעסקונה החרדית ודובריה בתקשורת מגוננים על אם פגועת נפש שכמעט וקטלה את בנה, אנשי הדסה המושמצים הם שהצילו את חייו. העסקונה החרדית והתקשורת החרדית, היו במקרה הזה שותפים למסע הסתה שפל, לעלילת דם - שלמזלו הרב של הילד לא עלה יפה.

האם שמעתם התנצלות על כך? האם מישהו למד מכך לקח?

על ההסתה הפראית הזו, ועל הדברים הפוגעים לא טרחו לא ראשי העדה החרדית ולא דובריהם, לבקש את סליחת אנשי 'הדסה' עד היום. לא רק זאת: עד היום רבים בציבור החרדי עדיין מאמינים לעלילת הדם הזו. כה חזקה עוצמתה של הסתה.

ושימו לב: לולי עשו אנשי 'הדסה' את שעשו היה הילד נופח את נשמתו. אך הם טיפלו בו, הזעיקו את הרשויות והצילו את חייו. הם ספגו בשל כך יריקות ובוז, והם מחו את היריקות, מחלו על העלבון ופעלו כדי שהאם לא תישלח לכלא.

מי התנהג כאן בצורה הגונה ומעוררת כבוד, ומי התנהג בצורה בזויה וחסרת אחריות?

הדפוס הזה שבו לאחר ביצוע פשעים, אנו מאשימים ש'אנו נרדפים', הוא דפוס החוזר על עצמו כמעט בכל מקרה פשע חרדי. השר החרדי מעל? הצעיר החרדי הבריח סמים? הקנאי החרדי ירק? מה פתאום? זה הכל קונספירציה אנטי-חרדית.

לפעמים זה נכון. אך יותר מידי פעמים מדובר בעלילה שאנו יוצרים, ואנו, נוח לנו להאמין בה, שכן זה מאפשר לנו להתנקות מאשמה במקום לטהר עצמינו.

מלחמות הסיקריקים. צילום: קובי הר צביצילום: מלחמות הסיקריקים. צילום: קובי הר צבי
מלחמות הסיקריקים. צילום: קובי הר צבי


מהיכן צץ הנגע?

ה'סיקריקים', הם נגע קשה, מהחמורים שידע הציבור החרדי.

לא ברור איך חברת מופת, המאמינה בתורה - הכוללת בתוכה את הציווי 'ואהבת לרעך כמוך', איסורי 'אונאת דברים' וחינוך למידות ויראת שמים, אהבת הגר והזר, הצליחה לגדל מתוכה פרי מאוס כל-כך, של מחללי שם שמים בפרהסיה, המתנהגים כגרועים שבאומות.

הכיצד, מי ששמע את דבר חכמים ש'כל המרים יד על חבירו נקרא רשע', מסוגל להשתתף בלינץ' נגד אשה יהודייה? הכיצד מי שלמד על איסורי גזילה וגניבה, מסוגל להזיק לרכוש לא לו.

עלינו לעשות חשבון נפש, כיצד הגענו לכך? היכן כשלנו?

אך במקום זאת ---

התקשורת החרדית, מעדיפה באופן אוטומטי לקנות את 'מסע ההסתה', את ההבלים על 'פרובוקציות חילוניות', סיפורים מצוצים מהאצבע והטחת אשמות.

אין צורך לייחס את הדיווחים השליליים נגד חרדים, לשום 'מסע הסתה' אנטי-חרדי מכוון. משום שאנו לבושתנו, אכן מאפשרים שיהיו בנו יורקים, מגדפים, אלימים, פורעים וזורקי אבנים. הם שם וכולנו יודעים שהם שם.

את העובדה שאשה תמימה ההינה לבקר בשכונה חרדית בבית שמש ויצאה משם בשן ועין, אי-אפשר למחות מהמציאות. הדבר אכן התחולל. העובדה שאבנים נזרקות במאה שערים, היא עובדה.

הגיע הזמן להפשיל שרוולים: במקום לדוש בהסתה ולעסוק בהסטה - צריך לתקן: רודפי הציבור החרדי המסוכנים ביותר, אינם מצויים בחדרי העריכה של העיתונות החילונית בתל-אביב, רודפי הציבור החרדי המזיקים ביותר, מקננים להם במאה שערים ובית שמש.

הקלגסים הפוגעים בנו בצורה הקשה ביותר, לא פורצים מתוך מגרש הרוסים, אלא מתוך בית המדרש של קרית הרמ"א.

הקיאו את קלגסי מאה שערים ובית שמש שר"י מתוכינו, ונקיים מצוות ובערת את הרע מקרבך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 176 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}