כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מדינת הסתה • "דתי מסריח, תעוף מפה, שיהיה לך יום הכי שחור" • צפו

שנאת החרדים מחלחלת מהתקשורת לשדרות העם • י', צעיר חרדי שביקש לסעוד את לבו במסעדה באור יהודה, החנה את רכבו - והתקבל על-ידי התושבים בקללות, גידופים ואיומים • "ניסיתי לצעוק לעברם: אני יהודי, תעזבו אותי. לא עזר כלום. הרגשתי כמו בלינץ'" • צפו בוידאו מרגעי האימה

מדינת הסתה • "דתי מסריח, תעוף מפה, שיהיה לך יום הכי שחור" • צפו

יממה אחרי מה שתואר בתקשורת הישראלית כ"לינץ' בבית שמש", מתברר כי השנאה מחלחלת אל כל שדרות העם.

צעיר חרדי שהגיע היום (ה') לאכול במסעדה באור יהודה והחנה את רכבו במקום בו החניה מותרת על פי חוק, התקבל על ידי התושבים שהבחינו כי הוא יהודי חרדי, בקללות, גידופים ואיומים.

הצעיר החרדי, י', מספר ל'בחדרי חרדים': "החניתי את רכבי ולפתע יצאו מהחנות כמה אנשים והחלו באיומים וקללות שאם לא אזיז את רכבי הם יחתכו לי את הצמיגים. מיד שלפתי את המכשיר הנייד על מנת לתעד את האיומים ולהעבירם למשטרה. בראותם את המצלמה, הם חדלו מלאיים אך המשיכו לקלל: דתי מסריח וכדומה.

"למרות הכל, לא הזזתי את הרכב והלכתי לאכול. כאשר שבתי, ראיתי שרכבי נחסם על ידי אחד המקללים, באקט ברוטלי ואלים, המנוגד לחוק. כאשר ביקשתי להוציא את רכבי הוא סירב להזיז את רכבו.

"בסופו של דבר, כאשר הצלחתי לצאת מהמקום, הוא ניגש אלי ואמר: 'הפעם יצאת בזול, בפעם הבאה זה יגמר לא בטוב', תוך שהוא מחווה בידו בתנועת אלימות.

"לצערי הגדול חשתי מאוים וצעקתי להם: 'אני יהודי, תעזבו אותי'. לא עזר כלום. הרגשתי ממש כמו בלינץ'.

"הקיטוב הזה חייב להפסיק", מסכם י. "זו לא הפעם הראשונה שנתקלתי בתגובות שנאה כאלו כלפי זהותי החרדית".

בקטע הוידאו, המובא כאן לראשונה, נשמעים התושבים החילונים קוראים לעבר י.: "אתה דתי מסריח! תעיף את עצמך מפה! שיתקע לך האוכל בגרון. שיהיה לך היום הכי שחור בחיים".

ישראל 2012? מי היה מאמין.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}