כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פישר: מוכן להמשיך בהורדות הריבית אם הצמיחה תאט

ביום שני הוריד בנק ישראל במפתיע את הריבית ב-0.25% ל-2.5%

  • ב' שבט התשע"ב
סטנלי פישר
סטנלי פישר

בנק ישראל מוכן להמשיך ולהוריד את הריבית אם הצמיחה של כלכלת ישראל תאט, כך אמר היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בראיון לבלומברג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ.

"אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובכלכלה שלנו, אם נראה האטה אנחנו מוכנים לעשות יותר", אמר פישר. "כולם מודאגים לגבי השפעת המשבר באירופה, אך מיתון קל בגוש היורו כמו זה שצפוי השנה זה משהו שנוכל להתמודד עמו", הסביר, אך הוסיף כי "אנחנו לא באמת יודעים מה תהיינה ההשלכות של משבר כלכלי, וזה מאוד מטריד. אנחנו מנסים כמו תמיד לתכנן לפי תרחישים, אך במקרה הזה קשה לתאר את התרחישים, וזה מצב חריג", הסביר.

כשנשאל לגבי המתיחות עם איראן, אמר פישר כי מדובר ב"איום שנמצא כל הזמן ברקע", אך הוסיף כי "אנחנו מביאים זאת בחשבון, וכי אם יהיו התפתחויות דרמטיות, הן יובילו לשינוי רציני במצב שלנו. כרגע אנחנו נמצאים באזור שמתנהל פחות או יותר בהתאם לטווח הציפיות שלנו".

בנק ישראל הוריד השבוע את הריבית ב-0.25% ל-2.5% - הורדת הריבית השלישית מאז ספטמבר. ההורדה התבצעה לאחר שבחודשיים האחרונים היתה הריבית ברמה של 2.75% ובחודשיים קודם לכן היתה ברמה של 3%.

ההחלטה של בנק ישראל ביום שני התקבלה בניגוד לציפיות רוב הכלכלנים, שהעריכו שעל רקע השיפור במצב הגלובלי, ובעיקר בטיפול במשבר החובות באירופה, הבנק ימתין עם הורדת הריבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}