כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ברקת חסם את המחשב של שמחיוף • "רודפים אותי"

סגן ראש עיריית ירושלים ניסה להיכנס הבוקר למחשבו האישי והופתע לגלות: "הסיסמה שגויה" • שמחיוף ל'בחדרי חרדים': "מה, אני נחשב לעבריין מסוכן?" העירייה: "העניין סודר"

בלי מחשב. שמחיוף במשרדו. צילום: בחדרי חרדים
בלי מחשב. שמחיוף במשרדו. צילום: בחדרי חרדים



שלושה ימים חלפו מאז הודיע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לסגן ראש העיר אלי שמחיוף כי הוא משעה אותו מכל תפקידיו בעירייה בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת הולילנד.

הבוקר (ה') הגיע שמחיוף למשרדו בכיכר ספרא כדי להמשיך למלא את תפקידו הציבורי, כאילו דבר לא קרה. אלא שעם כניסתו למחשבו האישי באמצעות הסיסמא המוכרת לו, חשכו עיניו. המחשב הציג את ההודעה: "סיסמתך שגויה".

מיד עם הצגת ההודעה, חייג שמחיוף למתאם המחשוב של נבחרי הציבור בעירייה, שהשיבו כי ההוראה לנתק אותו מהמחשב התקבלה מאגף משאבי אנוש.

הטלפון השני של שמחיוף היה למר חיים גבאי, ראש מינהל משאבי אנוש בעירייה, שמסר כי "הנושא בבדיקה".

נכון לשעת כתיבת השורות, שמחיוף אינו יכול להיכנס למחשב.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר שמחיוף: "כל חבר מועצה, אפילו באופוזיציה, מקבל את התנאים המינימליים המגיעים לו. האם זו לא רדיפה אישית של ראש העיר? האם אני נחשב לעבריין מסוכן שאסור לי לקבל את התנאים הללו כדי להמשיך למלא את תפקידי הציבורי?".

לטענת שמחיוף, במסדרונות העירייה המומים לנוכח ההחלטה. "חבריי לא יכולים להבין עד כמה רדיפה יכולה להיות אישית. ניר ברקת שוכח שנבחרנו על ידי הציבור בדיוק כפי שהוא נבחר".

עוד הוא מדגיש כי "כשהחליט ראש העירייה להשהות אותי, הוא לא עשה זאת לא מטעמים משפטיים ולא מטעמים ציבוריים".

בשבוע האחרון הגיש שמחיוף לראש העיר חוות דעת משפטיות מטעמו וביקש ממנו להשאירו בתפקידיו ולא לפגוע בשכר שהוא מקבל כסגן ראש עיר, אולם לאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לעירייה, החליט ברקת לשלול את כל סמכויותיו הביצועיות של שמחיוף.

בנייני העירייה, כיכר ספרא. צילום: בנייני העירייה, כיכר ספרא.
בנייני העירייה, כיכר ספרא.


המייל ששלח שמחיוף: "ראש העיר רודף אותי אישית"

במייל ששלח שמחיוף הבוקר מהמחשב של מזכירתו, הוא כתב את הדברים הבאים:

"שלום לכולם,

מסתבר שלא טעיתי כאשר קבעתי כי ראש העיריה נתן הוראה לרדוף אותי אישית...

והראיה לכך כי הבוקר הגעתי למשרד להמשיך לשרת את הציבור נאמנה כפי שעשיתי זאת 13 שנים
על אף שראש העיריה נישל אותי מכל סמכויותי בצורה אכזרית ושפלה, אך להפתעתי הרבה הקשתי את הסיסמא כרגיל והמחשב לא עלה לי.

הרמתי טלפון למל"מ ונאמר לי לשוחח עם מתאם המיחשוב של נבחרי הציבור והוא אמר לי כי הוא קיבל הוראה ממשאבי אנוש לנתק לי את המחשב.

הרמתי טלפון למר חיים גבאי ראש מינהל משאבי אנוש והוא אמר לי כי הוא בודק את הענין.

עכשיו תגידו אתם, האם זו לא רדיפה אישית? הרי כל חבר מועצה יש לו מחשב וכו' ואפילו חבר אופוזיציה, האם אני כבר עבריין מסוכן שאסור לי לקבל אפילו תנאים מינימליים? מחשב וכדו'?
אני חוזר וקובע, כשהחליט ראש העיריה להשהות אותי הוא לא עשה זאת לא מטעמים משפטיים ולא מטעמים ציבוריים אלא מטעמים אישיים בלבד בלבד".

אלי שמחיוף

נ"ב אני כותב מייל זה ממחשב של העוזרת שלי מכיוון שהמחשב שלי לא עובד כפי שאתם מבינים כבר"...

העירייה: "ראש העיר לא הנחה לנתק את שמחיוף"

מעיריית ירוזשלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הטענות בדבר רדיפה, חלילה, אינן נכונות כמובן ויש לדחותן על הסף. מעולם לא ניתנה הנחייה על ידי ראש העיר, או מי מטעמו, לנתק למר שמחיוף את המחשב.

"מחשבו של מר שמחיוף נחסם, בעקבות הנחייה גורפת, הקיימת וידועה בעירייה, כי כאשר מבוצעת הפסקת שכר לעובד, באופן אוטומטי מתבצעת חסימה של כלל השירותים הנלווים ובכללם מערכת המחשוב העירונית (למשל במקרה של עובד עירייה שיוצא לחל"ת).

"מיד כשהתבררה התקלה ולאחר שיחתו של מר שמחיוף עם ראש מינהל משאבי אנוש בעירייה, ניתנה הנחייה לחבר את מר שמחיוף באופן מיידי למערכת המיחשוב העירונית כנדרש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}