כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

מכה למשטרה • 'העצורים הבלונדינים' - למעצר בית

המשטרה דרשה להאריך מעצר החשודים מבית שמש - אך בית המשפט החליט: 3 ישלחו למעצר בית • "האישה אמרה שהתוקף היה בלונדיני - וכל הבלונדינים נעצרו"

העצורים הבלונדינים בבית המשפט. צילום: פלאש 90
העצורים הבלונדינים בבית המשפט. צילום: פלאש 90



בית משפט השלום בירושלים שחרר היום (ד') למעצר בית שלושה מתוך ארבעת החרדים שנעצרו בחשד לתקיפת נטלי משיח אתמול בבית שמש.

חשוד נוסף שוחרר כבר אמש לביתו.

כזכור, אתמול בשעות הצהריים המוקדמות, הגיעה אישה לקריה החרדית בבית שמש, על מנת לתלות שלטי פרסום. האישה - שלדברי התושבים התלבשה שלא בצניעות - החלה בתליית מודעות לעידוד רכישת מינויים למפעל הפיס.

עוד בנושא:
ושוב: אישה חילונית הותקפה • התושבים: "פרובוקטורית"
המשטרה מסתערת על בית שמש • עוד 2 קיצונים נעצרו

לדברי עדי ראייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', מתפלל ניגש אליה וביקש ממנה להסתלק מהמקום. האישה החליטה להישאר במקום ולהזמין משטרה. עד ראייה נוסף סיפר שלאחר שהיא התבקשה לצאת מבית הכנסת, היא הרימה את חולצתה והתגרתה במכוון במתפללים ששהו במקום.

בתגובה, יידו סיקריקים אבנים על מכוניתה - וזגוגיות הרכב נופצו. אבן אחת פגעה גם באישה שנזקקה לטיפול רפואי.

המשטרה עצרה אתמול (ג') שלושה חשודים ביידוי האבנים ובגידופה. הבוקר נעצרו שניים נוספים.

מעדות ראיה שהגיעה ל'בחדרי חרדים' עולה כי האישה שהזמינה את השוטרים הצביעה על עוברי אורח תמימים, והמשטרה לקחה אותם למעצר ללא שבדקה את הנתונים. "האישה סיפרה למשטרה שהתוקפים היו בלונדינים או שטנים והמשטרה עצרה את כל בעלי צבע השיער הבלונדיני באזור", סיפר אחד המתפללים ל'בחדרי חרדים'.

בשעות הצהרים נערך דיון בבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעת העצורים שהובאו לדיון בפני השופט ירון מינטקביץ.

הסעיפים בהם הואשמו הארבעה: תקיפה סתם, חבלה במזיד הרכב, תקיפה ע"י שניים או יותר, וכן בהטרדה מינית.

המשטרה ביקשה את הארכת מעצרם בשל מסוכנות ושיבוש מהלכי חקירה.

במהלך הדיון, נציג המשטרה כינה את התקיפה "לינץ' גזעני", שבוצע, לדבריו, על רקע מגדרי. "הנאשמים היו בין אלה שלא זו בלבד שקיללו את האישה, אף הצטיידו באבנים ושפכו עליה אקונומיקה, גנבו את מפתחות רכבה מהסוויץ', כל זאת תוך סכנת חיים ממשית לאותה אישה בעקבות הלינץ' הגזעני", טענה המשטרה.

עו"ד יאיר נהוראי סנגורם של הארבעה אמר כי סביר שהצעירה המותקפת התקשתה לזהות את התוקפים, מפאת העובדה שהם דומים זה לזה ומתלבשים באופן זהה.

שמוליק בן רובי דובר משטרת ירושלים אמר ל'בחדרי חרדים' כי אדם שנעצר אתמול שוחרר אמש בתנאים מגבילים. עצור נוסף (ע.) שוחרר למעצר בית, זאת בעקבות מפאת מחלתו הקשה של אשתו. עצור נוסף שאשתו עומדת ללדת שוחרר בתנאים, אך המשטרה הגישה עיכוב ביצוע עד למחר בבוקר.

לגבי שני העצירים הנוספים יתקיים דיון מחר בבוקר. בן רובי הוסיף ואמר "החקירה לא הסתיימה, ויהיו מעצרים נוספים בפרשה".

"זה לא יכול להבשיל לכתב אישום"

עו"ד יאיר נהוראי אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אחד העצורים שוחרר אמש מחוסר ראיות. ארבעת העצורים הובאו לבית המשפט, המשטרה דרשה הארכת מעצרם בחמישה ימים, אך בית המשפט שיחרר שלושה מתוך הארבעה למעצר בית, והאריכה את מעצרו של אחד מהם ביומיים.

המשטרה דרשה עיכוב ביצוע שחרור השלושה עד למחר בשעה 9:00 בבוקר, אז תבקש המשטרה שוב להאריך את מעצרם.

לגבי יהשוע מרדכי בלוי אמר עו"ד נהוראי כי "כשאדם הולך ברחוב מספר שעות לאחר האירוע, והמתלוננת הצביעה ואמרה עליו "אני חושבת שהוא גם תקף אותי", ספק אם זה יכול להבשיל לידי כתב אישום.

המשטרה לא הציגה שום ראיות נגד החשודים, אומר עו"ד יאיר נהוראי, "איך אפשר לזהות את הבודדים שאכן תקפו את האישה מתוך עשרות שהתגודדו סביבה? כולם לובשי חליפות דומות, כובעים דומים ומגדלי זקנים ופאות".

השופט סיכם ואמר כי יש בסיס לחשד סביר כנגד רפאל אקשטיין יהושע מרדכי בלוי ונחמן סגל, והבסיס לחשד נגד יונה אייכלר ואלעזר ליברמנש חלש יותר.

רפאל אקשטיין שוחרר למעצר בית מסיבות הומאניות, וישהה במעצר בית בבית חמיו ברחוב נהר הירדן בבית שמש. וכן יוכל לבקר את אשתו בבית החולים בליווי אחד הערבים. זאת בערבות של 2500 ₪ ובערבות צד ג' של 5000 ₪.

יונה אייכלר ואלעזר ליברמנש ישוחררו לאחר שיחתמו על ערבות עצמית וצד ג' בסך 5000 ש"ח. ליברמנש יישאר במעצר בית מלא ברחוב בן איש חי בבית שמש עד ליום שישי בשעה 12:00.

מעצרו של יהושע מרדכי בלוי הוארך עד ליום 27/1/12 בשעה 10:00.

לאחר מכן ביקשה המשטרה לעכב את ביצוע ההחלטה עד למחר בבוקר, והשופט נעתר ועיכב את הביצוע עד למחר בשעה 11:00.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}