כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האוסטרלים נענו לזק"א • הישראלי שנרצח לא ינותח

ישראלי בן 23 נמצא בדירת מגורים באוסטרליה כשהוא ללא רוח חיים • לאחר מאמצים טרנס-אטלנטיים הצליח ארגון זק"א למנוע את נתיחת הגופה שתובא ביום שני לארץ

יהודה משי זהב. פעל למניעת הנתיחה. צילום: יעקב נחומי
יהודה משי זהב. פעל למניעת הנתיחה. צילום: יעקב נחומי

צעיר בן 23, תושב מרכז הארץ, יצא לפני כשנה לטיול באוסטרליה. לפני מספר חודשים קיבל הצעת עבודה מאישה מקומית, ומאז לא יצר קשר עם חבריו ועם בני משפחתו.

לפני חמישה ימים הודיעה המשטרה המקומית למשרד החוץ כי גופתו של הצעיר נמצאה בדירה עם שני פצעי דקירה בחזהו כשהוא ללא רוח חיים. המשטרה המקומית מצאה בזירת האירוע את הסכין המדממת, וביקשה לנתח את הגופה.

מתנדב זק"א-אוסטרליה ושליח חב"ד הרב שלום דיקשטיין בנו של מפקד זק"א באר שבע, ששמעו על המקרה, יצרו קשר עם היחידה הבילנאומית של זק"א, אשר החלו לפעול למניעת הנתיחה.

היחידה הבינלאומית של זק"א פנתה לחדר המצב במשרד החוץ שיסייעו למניעת הנתיחה, ולשמור על כבוד המת. לאחר התייעצות ארוכה בה היו שותפים בני משפחת הצעיר, יו"ר זק"א יהודה משי זהב, יו"ר ועד רבני זק"א הרב יעקב רוז'ה, הוחלט לאפשר לפתלוג באוסטרליה לבצע נתיחה מקומית בלבד.

חדר המצב במשרד החוץ הפעיל לחצים ומאמצים אדירים על המשטרה האוסטרלית, ואלו הסכימו לשתף פעולה.

הגופה תוטס לישראל במוצאי שבת בכדי שלא תגיע במהלך השבת, דרך הונג קונג ותגיע לישראל במוצאי השבת.

ביחידה הבינלאומית של זק"א מביעים סיפוק רב על ההצלחה לשמירת כבוד המת, וזוקפים זאת לזכותם של חדר המצב של משרד החוץ, אשר פועלים בשיתוף פעולה מלא עם זק"א למניעת ניתוחי מתים ברחבי העולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}