כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אטיאס הציג התכנית לדיור בר-השגה • יתרון ליוצאי צבא

שר השיכון הציג במהלך מסיבת עיתונאים את עיקרי התוכנית לדיור בר השגה לזוגות צעירים • עדיפות משמעותית ליוצאי צבא, יתרון קל למשפחות ברוכות ילדים ופיזור בכל רחבי הארץ • כל הפרטים

אריאל אטיאס. צילום: פלאש 90
אריאל אטיאס. צילום: פלאש 90



שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, קיים היום מסיבת עיתונאים דרמטית במהלכה סיקר את הצעדים המתבצעים, לצורך השגת פתרונות דיור לזוגות צעירים.

השר הציג את עיקרי התכנית לדיור בר השגה, כאשר הקריטריון המרכזי ימשיך להיות מספר שנות הנישואין של בני הזוג.

התוכנית שהציג אטיאס, מתמקדת בפרויקטים של דיור בשכירות בפיקוח ודיור למשתכן. כאשר על פי הצעתו, המדינה תשווק קרקעות אלו בחצי מהמחיר הריאלי שנקבע על ידי השמאי הממשלתי במסגרת מכרזים מיוחדים.

הערים בהם יוצאו המכרזים על פי ההצעה: ירושלים, חיפה, מודיעין, נתניה, ראשון לציון, ראש העין, יבנה, באר יעקב ויקנעם.

עדיפות משמעותית תינתן ליוצאי צבא ולמשרתים במילואים, כאשר בכחצי מהמכרזים יזכו הללו להעדפה. עם זאת אטיאס התנגד לקריטריון שיעניק יתרון למצב בו שני בני הזוג עובדים.

בנוסף, על פי הצעתו של השר, ישווקו קרקעות ב-30% מהמחיר הריאלי שנקבע על ידי השמאי, לצורך בניית דיור להשכרה.

במכרזים אלה 60% מהדירות ישווקו לשכירות מוגנת, ו-40% הנותרים יושכרו בשוק החופשי. שר השיכון יקבע את המחיר המפוקח, וליזמים יותר להעלותו מדי שנה בצמוד למדד המחירים לצרכן ובתוספת של 1%.

קרקעות כאלה יוקצו בערים הבאות: ירושלים, באר שבע, כפר סבא, ראשון לציון, מודיעין וראש העין.

והרי הקריטריונים לצבירת ניקוד:

בניה בירושלים. צילום: יעקב נחומיצילום: בניה בירושלים. צילום: יעקב נחומי
בניה בירושלים. צילום: יעקב נחומי


חלק נרחב מתוכניתו של אטיאס, כוללת התייחסות מפורטת לעדיפויות השונות ולאופן צבירת הנקודות במסגרת התוכנית לדיור בר השגה.

אטיאס הסכים כי מי ששירת בצה"ל זכאי לקבל עבור כל שנת שירות בסדיר 5 נקודות זכות [מקסימום צבירה של 15 נקודות כאלנ], ובנוסף כל אחד מבני הזוג המשרת באופן פעיל במילואים יקבל עבור שירותו 5 נקודות נוספות.

8 נקודות נוספות יוענקו עבור כל שנת נישואין של בני הזוג, כאשר מקסימום הצבירה עומד על 80 נקודות.

עם זאת, העדיפות הזו מתייחסת רק ל-50% מהדירות בפרויקטים. במחצית השניה, ינתנו נקודות הזכות עבור נישואין כנ"ל, אך לא עבור שירות צבאי.

במקום זה תינתן עדיפות למשפחות מרובות ילדים, כאשר 45% מהדירות הללו יישמרו לזוגות להם 3 ילדים ומעלה, 35% לבעלי 1-2 ילדים ו35% הנותרים לזוגות ללא ילדים או לרווקים מתבגרים (בני 35 ומעלה).

אטיאס: "ישנה עדיפות ברורה ליוצאי צבא"

אטיאס הבהיר: "אני חושב שראוי ונכון שהמדינה תעדיף את מי ששירת בצבא, זה לא דבר שתלוי בגורל, או במזל". לדבריו, "יותר מ-50% מהזוגות הצעירים בארץ קונים דירה אחרי יותר מ-7 שנות נישואים. מאחר וכך, זה אומר שהניקוד הזה מעדיף את רוב האוכלוסייה, מכאן יוצא שמי שעשה צבא תמיד יקבל עדיפות".

בנוגע לטענות כי מדובר בהעדפה של הציבור החרדי, הגיב השר: "המבחן המהותי הוא איפה אנחנו משווקים את היחידות. אם אנחנו משווקים בערים חילוניות ובבנייה לגובה, חרדים לא באים לשם. כוחות השוק חזקים מכל קריטריון. אנחנו נרגיע את החשדות, ונשווק בכל רחבי הארץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}