כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"תקציב" שופרסל השנה לרכישות מאי.די.בי: חצי מיליארד שקל

במהלך שנת 2011 היקף הרכישות מחברות הקשורות לקבוצת אי.די.בי עמד על 360 מיליון שקל • היקף הרכישות ל-2012 מחברות של ברונפמן-פישר - 85 מיליון שקל

  • א' שבט התשע"ב
"תקציב" שופרסל השנה לרכישות מאי.די.בי: חצי מיליארד שקל

סך "תקציב" הרכישות של שופרסל מחברות הקשורות לקבוצות אי.די.בי לשנת 2012 יעמוד על 528 מיליון שקל - כך עולה מדיווח של החברה היום לבורסה. ה"תקציב" של רשת השיווק הקמעונאית, שהיא אחת מהחברות המרכזיות בקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, כולל בין השאר מוצרים של חוגלה קימברלי (שבבעלות נייר חדרה), יפאורה, מהדרין וכיתן. סך הרכישות של חברות הקשורות לאי.די.בי עמד במהלך 2011 על 360 מיליון שקל.

רכישות הנעשות על ידי שופרסל מחברות בקבוצת אי.די.בי מוגדרות כ"עסקות לא חריגות עם בעלי השליטה". משכך, העסקות דורשות אישור של הדירקטוריון בלבד (ללא דיון בוועדת הביקורת ואישור של אסיפת בעלי המניות). בכל עסקה עם בעל עניין קיים חשש שמא תינתן עדיפות כלשהי לאינטרסים של בעל העניין על חשבון טובת החברה, ולכן קיימת חובת דיווח על עסקות שכאלה.

מסיבה זו מדגישה שופרסל בדיווח השנתי שלה כי הרכישות הן של מוצרים בסיסיים שמוחזקים על ידי כלל הרשתות הקמעונאיות הגדולות בישראל. כמו כן היא מציינת שמתכונת ההתקשרות עם החברות הללו דומה למתכונת ההתקשרות עם יתר הספקים, ואין בה העדפה כלשהי. עוד מצוין כי כל רכישה "בפני עצמה" היא זניחה, אך עם זאת, צירוף של כלל הרכישות על בסיס שנתי אינו זניח.

בנוסף לרכישות מקבוצת אי.די.בי, שופרסל קיבלה אף "תקציב" לרכישה מחברות הקשורות לקבוצת ברונפמן-פישר, המחזיקה ב-18.5% ממניות הרשת. התקציב, בהיקף של 85 מיליון שקל, כולל מוצרים של פאלאס תעשיות, שבשליטת ישראלום מקבוצת ברונפמן-פישר. בין המוצרים הללו - נרות, מגבונים, כלים חד פעמיים, תבניות אלומיניום, פלסטיק ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}