כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

גוגל מפתחת את עתיד תעשיית הרכב האמריקאית: מכונית ללא נהג ב-2013

בכנס שנערך בשבוע שעבר דנו בעיקר בשאלות משפטיות הקשורות בהפעלת המכוניות, אבל גורמים בארה"ב משוכנעים שכבר ב-2013 נוכל לראות אותן על הכבישים

  • כ"ט טבת התשע"ב
מכונית אוטונומית. צילום: אי–פי
מכונית אוטונומית. צילום: אי–פי

שוטר עוצר מכונית וניגש לצד הנהג, אולם מאחורי ההגה לא יושב אף אחד. המכונית ללא נהג היא חלק מהחזון של גוגל לעתיד תעשיית הרכב בארה"ב. רבים תוהים האם המכוניות האוטונומיות, כפי שהן מכונות בגוגל, יהיו מנומסות דיין כדי להעניק זכות קדימה בכיכר? ואיזה ביטוח יידרש להן? בכנס שנערך בשבוע שעבר בקליפורניה דנו מדענים, יועצים משפטיים ופקידי ממשל בהשלכות האפשריות להפעלת מכוניות ללא נהג.

גוגל הדגימה בכנס מערכות מוחשבות שמחליפות נהגים ויכולות להפחית בשיעור ניכר טעויות אנוש בכבישים אשר גורמות ל-33 אלף הרוגים בכבישי ארה"ב. מכוניות כאלה יכולות להיות גם חסכוניות יותר בדלק ולפלוט פחות מזהמים לאוויר. אולם יותר מהכל - מכוניות אלה יכולות להחזיר לארה"ב את הבכורה בשוק הרכב העולמי.

אך למרות שהניסויים הראשוניים במכונית הצליחו עדיין יש מחסמים טכנולוגיים רבים. איך למשל המכונית תוכל לזהות שוטרים וחסימות זמניות ופתאומיות בכבישים? מומחים מציינים בעיה נוספת: "כולם מכופפים לעתים את החוקים", אומר סוון בייקר מאוניברסיטת סטנפורד. "אבל בגלל שהמכונית תוכננה להיות כל כך מנומסת, היא עלולה להיתקע לנצח לפני תמרור עצור בגלל שאף אחד אחר לא ייתן לה זכות קדימה".

למרות זאת הוא חוזה כי "בעוד 20 שנה מעכשיו נוכל לצפות במכוניות אוטונומיות לחלוטין". גורמים המקורבים לגוגל טוענים כי החברה פועלת לקבלת אישור הפעלה למכוניות כאלה כבר ב-2014-2013.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}