כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הרמטכ"ל: "מציע לחיזבאללה לא לבחון את נחישותנו"

בטקס האזכרה לחללי הצוללת אח"י דקר, אמר הרמטכ"ל: "גם בשעה שגבולותינו נראים שקטים, אויבינו ממשיכים לפעול ולתכנן ביצוע פעולות טרור גם הרחק משטחה של ישראל"

צוללת צה"לית. צילום: דובר צה"ל
צוללת צה"לית. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, השתתף היום (ג') בטקס האזכרה השנתי לחללי הצוללת "אח"י דקר", שהתקיים בהר הרצל. הטקס התקיים במעמד שר המדע והטכנולוגיה , מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג והמשפחות השכולות.

בטקס אמר הרמטכ"ל כי "גם בשעה שגבולותינו נראים שקטים, אויבינו ממשיכים לפעול נגד מדינת ישראל. אנחנו עדים למאמצים של חיזבאללה ושל גורמים עוינים אחרים לבצע פעולות טרור גם הרחק משטחה של ישראל. דוגמה לכך ראינו בפרסומים האחרונים על ניסיונות הפיגוע בתאילנד. אני מציע לא לבחון את נחישותנו".

מפקד חיל הים, האלוף רם רוטברג, אמר בנאומו כי "הצוואה שהשאירו לנו צוללני הדקר הייתה ונשארה אחת- להמשיך במקום בו הם נעצרו. וכך יהיה. טובי בנינו ממשיכים להתנדב לצלול ולכבוש את מעמקי הים".

ב-9 בינואר 1986 יצאה הצוללת "אח"י דקר" מאנגליה לישראל. בהתאם לנהלים, שידרה הדקר מברק ביקורת כל 6 שעות, ומברק שציין את מיקומה כל 24 שעות. בבוקר ה-24 בינואר, בשעה 06:10, חלפה הדקר על פני האי כרתים, במרחק של כ-360 מייל מחופי הארץ, ושידרה לחיפה את מברק המיקום האחרון שנתקבל ממנה. בלילה שלאחר מכן, התקבל השידור האחרון מהצוללת. החיפושים החלו ב-26 בינואר ובמשך 31 שנה לא חדל חיל הים ממאמציו למצוא את הצוללת האבודה.

תעלומת ה"דקר" לא נתנה מנוח לאורך שנות אי-הוודאות. ב-9 במאי 1999, הגיעו שתי ספינות לאזור החיפושים על הנתיב המתוכנן של הצוללת. בערב ה-24 לחודש, דיווח הסונאר על מציאתו של גוף גדול המונח על קרקעית הים. לאחר ארבעה ימים נוספים, כאשר נצפו תמונות הקרקעית בספינה שממעל, לא נותר מקום לספק כי מדובר בשרידיה של הצוללת "אח"י דקר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}