כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הושלם ניסוי ראשון במערכת "חץ 3"

המערכת החדשה מאפשרת לישראל התמודדות עם איום הטילים הבליסטיים. ייעודו של הטיל הוא יירוט טילים ארוכי טווח, גם כאלה הנושאים ראשי קרב בלתי קונבנציונליים

הושלם ניסוי ראשון במערכת "חץ 3"
משרד הביטחון

משרד הביטחון התיר לפרסום צילומים מסדרת ניסויים שנערכו לאחרונה במערכת "חץ 3". במסגרת הניסוי, שבוצע על ידי מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, שוגר דגם של הטיל המיירט שנועד לבחינת מערכת הנעה חדשה, כמו גם חיישנים נוספים שנבחנו בטיל עצמו.

מערכת החץ 3 היא למעשה שדרוג של מערכת החץ 2 אותה פיתחו התעשיות הביטחוניות מאז סוף שנות ה-80 תוך שיתוף אמריקאי, במטרה שתיירט טילים בטווח של מאות קילומטרים. המיירטים של המערכת המשודרגת יהיו זולים יותר מאלה של החץ 2. תפיסת ההגנה הרב-שכבתית נותנת מענה לטילים הנורים ממרחק גדול כמו גם לכאלה הנורים מטווח בינוני או קטן. כמו כן, במידה והמיירטים ארוכי הטווח לא מיירטים בהצלחה את הטילים המאיימים, יוכלו מערכות ההגנה בשכבות הנמוכות יותר לנסו וליירט.

מערכת החץ 3 תהיה דומה ביכולותיה ליכולות של המערכות המותקנות על משחתות האיג'יס האמריקאיות, שמיירטות טילים בגבהים גדולים ובטווחים רחוקים. מערכת החץ 3 צפויה לעלות על יכולותיה של המשחתת מבחינת גובה יירוט הטילים ובמידת גמישות ההפעלה שלה, שכן המערכת תוכל ליירט טילים לא רק מהים. הפיתוח יימשך עד ההכרזה על המערכת כמבצעית בשנת 2014.

ייעודו של הטיל הוא יירוט טילים ארוכי טווח, גם כאלה הנושאים ראשי קרב בלתי קונבנציונליים. כמו כן, הטיל מוגדר כקפיצת מדרגה טכנולוגית ברמה בינלאומית שתאפשר למדינת ישראל התמודדות עם דור הבא של הטילים הבליסטיים.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}