כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ח"כ אורי מקלב זכה בתואר 'אות הפרלמנטר המצטיין'

התואר מוענק על-ידי 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' לשני חברי הכנסת המצטיינים ביותר • הח"כ השני: דב חנין מחד"ש • נבחרו על-ידי ועדה מקצועית שבחנה שורת פרמטרים

ח"כ אורי מקלב
ח"כ אורי מקלב

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב, נבחר על-ידי 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' לאחד משני חברי הכנסת המצטיינים ביותר.

הוועדה, בראשות המשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט תאודור אור, קיבלה את הבחירה לאחר ששקללה נתונים כמותיים ואיכותיים שנאספו על ידי חוקרי המכון הישראלי לדמוקרטיה, יחד עם קריטריונים נוספים, כגון תרומתם של המועמדים לקידום חוקים, הקשר עם הציבור והאחריות התקציבית שהפגינו.

'אות הפלמנטר' יוענק לח"כ הרב אורי מקלב בשבוע הבא. בתואר זכה גם ח"כ דב חנין מחד"ש. ח"כ זבולון אורלב מהבית היהודי נבחר ליו"ר הוועדה המצטיין.

במסגרת בדיקות המכון לדמוקרטיה נבדקו הקריטריונים המאפיינים פעילות פרלמנטרית איכותית, ולשם כך נפגשו נציגי המכון עם חברי כנסת ושרים לשעבר, עם גורמים מקצועיים בכנסת בהווה ובעבר ועם אנשי אקדמיה.

חברי הכנסת הזוכים נבחרו בידי 'ועדת האות', המורכבת בין היתר מהמשנה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט בדימוס תאודור אור, פרופ' מנחם בן ששון, חברי הכנסת לשעבר יאיר צבן ויצחק לוי.

תהליך הבחירה כלל שני שלבים: בראשון נערכה בחינה קפדנית של פעילותם הפרלמנטרית, על בסיס קריטריונים מדידים כגון נוכחות בוועדות, חקיקה שהושלמה במהלך השנה האחרונה, פעילות פרלמנטרית כגון הגשת שאילתות, הצעות לסדר ונאומים במליאה. בשלב השני שיקללה הועדה את הנתונים ביחד עם קריטריונים נוספים כגון תרומתם של המועמדים לקידום חוקי ממשלה, הקשר עם הציבור והאחריות התקציבית שהפגינו.

על פי נתוני מדד 'כנסת פתוחה', סגן יו"ר הכנסת, ח"כ הרב אורי מקלב, הוא מחברי הכנסת הבולטים בכל התחומים.

מאז תחילת הקדנציה הנוכחית הגיש ח"כ הרב אורי מקלב 119 הצעות חוק מהן 10 אושרו סופי ו-47 אושרו בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה ונמצאים בשלב כזה או אחר של הכנה לקריאה שנייה ושלישית לאישור סופי, והוא נמצא במקום השני בשעות הנוכחות בכנסת – 32.5 שעות בשבוע בממוצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}