כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בית המשפט לעניינים מנהליים ידון במעבר מטוסים בשמי שוהם

זו הפעם הראשונה שבית המשפט העליון העביר דיון בנושא לערכאה משפטית המתמחה בכך

  • כ"ח טבת התשע"ב
בית המשפט לעניינים מנהליים ידון במעבר מטוסים בשמי שוהם

העתירה לבג"ץ נגד מעבר מטוסים בשמי שוהם הועברה לדיון בבית המשפט המחוזי לעניינים מנהלים. מדובר בעתירה שהגישה מועצת שוהם, באמצעות עו"ד אבנר (נרי) ירקוני בדרישה להנחות את רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת) וחברות התעופה להקפיד ולבצע על מסלול 26 "נחיתות מכשירים" ולהמנע מחציית שמי השכונות בשוהם, שלא לצורך; זאת על רקע השינוי במתכונת הפעלת נתב"ג עם המעבר לשלב ב' של פרוייקט שיפוץ המסלולים מספטמבר 2011.

ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, הדגיש כי העתירה נדרשת "לנוכח המציאות לפיה מטוסים מחברות תעופה שונות נוהגים לקצר את ההקפה ותוך כך עוברים בגובה נמוך מעל שכונות המגורים של שוהם תוך גרימת רעש".

ראש מועצת שוהם, החבר בפורום ראשי רשויות מקומיות סובבות נתב"ג טען כי "צפויות לנו שנתיים לא קלות עד לגמר עבודות השיפוץ במסלולים כך שהקפדה על תוואי ההקפה מעבר לשוהם ולא מעליה, עשויה למזער את מטרדי הרעש וחששות התושבים".

כחלק משלב ב' של פרוייקט שידרוג מערך המסלולים, מספטמבר 2011 ניסגר אחד המסלולים (12-30) למשך שנתיים: כל ההמראות והנחיתות מתבצעות על המסלול השני - מסלול 26 ביום וכל ההמראות והנחיתות על מסלול 08 בלילה. רשות שדות התעופה מבצעת בדיקות ניטור באופן שותף על מנת לוודא כי חברות התעופה טסות בהתאם לתוכניות הנחיתה שנקבעו להן מראש וזאת על מנת למזער את הרעש שנגרם לתושבי ישובי הסביבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}