כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

סגן ראש העיר מש"ס קיבל מכתב פיטורין מברקת

נפל הפור: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיגר מכתב פיטורין לסגנו - אלי שמחיוף, למרות חוות הדעת המשפטיות שאפשרו את המשך כהונתו • שמחיוף: "זו רדיפה אישית" • מקורבי ברקת: "אין כאן משהו אישי"

שמחיוף וברקת בימים יפים יותר. צילום: ארכיון
שמחיוף וברקת בימים יפים יותר. צילום: ארכיון



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע היום (ב') לסגן ראש העיר אלי שמחיוף, כי החליט להשעותו מכל תפקידיו בעירייה, בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת הולילנד.

החלטתו של ברקת באה לאור סירובו של שמחיוף להשעות את עצמו, בהתאם לחוות הדעת של היועץ המשפטי לעירייה.

ברקת ציין, כי לשמחיוף עומדת חזקת החפות והוא מאחל לו כי ייצא זכאי, אולם מרגע שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שנעשו בזיקה לתפקידיו בעירייה, אין מנוס מלהשעותו מכל תפקידיו הביצועיים בעירייה.

עוד בנושא:
לא רוצה ללכת • עורכי דינו של שמחיוף נגד החלטת ראש העיר • המסמך

בעקבות כתב האישום שהגישה הפרקליטות כנגד אלי שמחיוף, קבע היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אמנון מרחב, כי עליו להשעות עצמו מתפקידיו הביצועיים, עד להכרעה במשפטו.

היועץ המשפטי לעירייה הבהיר בחוות דעתו, כי לשמחיוף עומדת כמובן חזקת החפות, אולם לאור חומרת האישומים כנגדו, לאור הקשר והזיקה הישירים שבין האישומים נגדו לבין התפקידים אותם מילא בעבר כסגן ראש עיר וכחבר מועצת העיר ירושלים ולאור החובה וההכרח לשמור על אימון הציבור בעיריית ירושלים ועובדיה, הרי שהמשך כהונת שמחיוף בתפקידיו הביצועיים בעת הזאת, כאשר הוגש כתב אישום חמור נגדו, עלול לפגוע באופן קשה ביותר באמון הציבור בעיריית ירושלים.

בשבוע האחרון הגיש שמחיוף לראש העיר חוות דעת משפטיות מטעמו וביקש מברקת להשאירו בתפקידיו ולא לפגוע בשכר שהוא מקבל כסגן ראש עיר. לאחר בחינת הדברים ולאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לעירייה, החליט ברקת לשלול את כל סמכויותיו הביצועיות של שמחיוף.

ניר ברקת הדגיש: "פרשת הולילנד הינה קו פרשת מים דרך במאבק כנגד שחיתות ופגיעה בטוהר המידות. כמי שעומד בראש המערכת העירונית מוטלת עלי החובה להוביל את העיר ירושלים ואת העירייה תוך קביעת נורמות וכללי התנהגות ויושרה אישיים ומקצועיים ומתוך שכך לעשות לחיזוק אמון הציבור בעיריית ירושלים, בעובדיה, במנהליה ובנבחריה".

גם כנגד חבר מועצת העיר אברהם פיינר הוגש כתב אישום בפרשה והוא החליט מיידית להשעות עצמו מכל תפקידיו בעירייה, עד להכרעה במשפטו.

בתוך כך ברקת הודיע לראשי ש"ס, כי הוא פועל וימשיך לפעול בהתאם להסכם הקואליציוני ולא יהיה כל שינוי במעמדה של הסיעה או בתפקידים אותם ממלאים חבריה, והעירייה תמשיך בפעילות משותפת עם סיעת ש"ס לקידום העיר.

אלי שמחיוף מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הנחתי על שולחנו של ראש העיר אתמול חוות דעת משפטית ממיטב עורכי הדין הנמצאים בשורה הראשונה בארץ, בהם עו"ד יעקב וינרוט, אשר מתיחסים להמשך כהונתו של סגן ראש עיר עם כתב אישום, ומסקנתם שאין שום מניעה להמשך כהונה, זאת בעיקר בשל חזקת החפות העומדת לכל אדם עד שיורשע. ואכן ראש העיר אמר לי היום שמשפטית אני צודק, ועם כל זאת בגלל הנושא הציבורי הוא החליט לשלול ממני את סמכויותי.

"אני חושב שהעיריה מנוהלת על ידי 31 חברי מועצה, המייצגים את כלל הציבור בעיר. אם רצה ראש העיר לדעת מה חושב הציבור, היה מן הראוי שיביא זאת למועצת העיר, שיכריעו האם לפטר אותי, אך לא עשה זאת כי ידע שרוב חברי המועצה בבית סבורים שאין לפטר אותי. ההוכחה לכך שאני ממשיך לכהן בתואר סגן ראש העיר, כי כדי לשלול את התואר הזה רק המועצה יכולה לעשות זאת, ואין לראש העיר את תמיכתה בכדי לקבל את ההחלטה".

שמחיוף מסיים: "דבר זה מוכיח שהרדיפה היא אישית, לא עניינית, לא ציבורית ולא משפטית, בקשר להמשך צעדי, אני בהתייעצות כעת עם עורכי דיני שיחליטו איך להמשיך ולהתייחס למכתב ראש העיר".

בסביבתו של ברקת דחו את האמירות, לפיהן מדובר בענין אישי שבין ראש העיר לשמחיוף וציינו, כי כולנו זוכרים את התגייסות ראש העיר ניר ברקת למען מינוי אלי שמחיוף לסגן, גם כאשר ענן האשמות והחקירות היה בעת המינוי. עם זאת, לא שעה ראש העיר ללחצים הכבדים שהופעלו עליו מנציגי ציבור רבים, כלי תקשורת וחברי מועצה, שניסו למנוע את מינויו של מי שנחקר וחשוד בפלילים, בטענה הצודקת כי כל עוד לא הוגש כתב אישום – אין סיבה לאי קיום הסכם קואליציוני. ואכן, הביא ברקת למינויו של שמחיוף, על אף כל הטענות שהיו אז בשעתו.

בסביבת ברקת ציינו כי "היחסים בין שמחיוף וברקת לאורך הקדנציה היו מצויינים והדוקים. גם כעת, אין כאן משהו אישי חלילה. ראש העיר מעריך ומוקיר את סגנו לשעבר, על פעילותו רבת השנים, כנציג ש"ס וכאיש ציבור, אך הגשת כתב אישום מהווה עילה ברורה לאי כהונת איש ציבור בתפקיד כה בכיר וייצוגי. ברקת מקווה ומייחל כי אכן שמחיוף יזכה בדין ויצא זכאי מכל אשמה, אך בנתונים הקיימים, היה זה מחוייב המציאות.


"ראש העיר רואה לעצמו שליחות ציבורית להגן על כבודה של ירושלים. בפרשיה בה שני ראשי עיר לשעבר מורשעים מואשמים בפלילים, מהנדס לשעבר וסגן בהווה, הוא חש צורך להבהיר כי ירושלים של היום אינה כלולה בהאשמה הקשה, לכאורה, של שוחד ופלילים, ולכן החליט לאמץ את חוו"ד הברורה וההחלטית של היועץ המשפטי של העירייה, כלשונה וככתבה".

באשר לטענות שונות שהועלו, על כך שבעבר פוטרו נציגי מרצ, בהם פפה אללו כסגן ראש העיר בצורה מכובדת יותר, אמרו גורמים המקורבים לברקת כי הדבר אינו נכון בעליל, וכי ראש העיר פיטר את אללו לאלתר, לאחר שהאחרון היפר את ההסכם הקואליציוני המחייב אותו כסגן. "למרצ לא ניתנו כמעט 3 שבועות כמו לשמחיוף. שמחיוף לא פוטר עד היום, למרות שהוחלט על הגשת כתב אישום מלפני שבועיים ויותר, ראש העיר העניק לו זמן נוסף ואף האריך שוב את שהות הזמן, מה שמעיד על רגישות והבנה למצב הקשה אליו נקלע שמחיוף ומתוך מטרה לשמור על כבודו הראוי. גם חברת המועצה רחל עזריה פוטרה מתפקידיה באחרונה לאלתר ובמקום, לאחר שהגישה בגצ נגד העירייה, ואילו עם שמחיוף אף נהגו ברגישות יתר".





















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}