כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שמחיוף

שמחיוף



ראש העיר ירושלים ניר ברקת הודיע היום (ב') לסגן ראש העיר אלי שמחיוף כי החליט להשעותו מכל תפקידיו בעירייה, זאת בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת הולילנד.

החלטתו של ברקת באה לאור סירובו של שמחיוף להשעות את עצמו בהתאם לחוות הדעת הברורה של היועץ המשפטי לעירייה. ברקת ציין כי למר שמחיוף עומדת חזקת החפות והוא מאחל לו כי ייצא זכאי, אולם מרגע שהוגש כנגדו כתב אישום בעבירות שנעשו בזיקה לתפקידיו בעירייה, אין מנוס להשעותו מכל תפקידיו הביצועיים בעירייה.

כזכור, בעקבות כתב האישום שהגישה הפרקליטות כנגד מר אלי שמחיוף קבע היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אמנון מרחב כי עליו להשעות עצמו מתפקידיו הביצועיים עד להכרעה במשפטו.
היועץ המשפטי לעירייה הבהיר בחוות דעתו כי למר שמחיוף עומדת כמובן חזקת החפות, אולם לאור חומרת האישומים כנגדו, לאור הקשר והזיקה הישירים שבין האישומים נגדו לבין התפקידים אותם מילא בעבר כסגן ראש עיר וכחבר מועצת העיר ירושלים ולאור החובה וההכרח לשמור על אימון הציבור בעיריית ירושלים ועובדיה, הרי שהמשך כהונת מר שמחיוף בתפקידיו הביצועיים בעת הזאת, כאשר הוגש כתב אישום חמור נגדו, עלול לפגוע באופן קשה ביותר באמון הציבור בעיריית ירושלים.

בשבוע האחרון הגיש שמחיוף לראש העיר חוות דעת משפטיות מטעמו וביקש מברקת להשאירו בתפקידיו ולא לפגוע בשכר שהוא מקבל כסגן ראש עיר. לאחר בחינת הדברים ולאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לעירייה החליט ברקת לשלול את כל סמכויותיו הביצועיות של מר שמחיוף.

ניר ברקת הדגיש כי "פרשת הולילנד הינה קו פרשת מים דרך במאבק כנגד שחיתות ופגיעה בטוהר המידות. כמי שעומד בראש המערכת העירונית מוטלת עלי החובה להוביל את העיר ירושלים ואת העירייה תוך קביעת נורמות וכללי התנהגות ויושרה אישיים ומקצועיים ומתוך שכך לעשות לחיזוק אמון הציבור בעיריית ירושלים, בעובדיה, במנהליה ובנבחריה".

חשוב לציין כי גם כנגד חבר מועצת העיר אברהם פיינר הוגש כתב אישום בפרשה והוא מיידית החליט להשעות עצמו מכל תפקידיו בעירייה עד להכרעה במשפטו.

יש לציין כי ברקת הודיע לראשי ש"ס כי הוא פועל וימשיך לפעול בהתאם להסכם הקואליציוני ולא יהיה כל שינוי במעמדה של הסיעה או בתפקידים אותם ממלאים חבריה, והעירייה תמשיך בפעילות משותפת עם סיעת ש"ס לקידום העיר.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}