כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

לא רוצה ללכת • עורכי דינו של שמחיוף נגד החלטת ראש העיר • המסמך

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודיע על פיטורי סגן ראש העיר אלי שמחיוף, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשיית הולילנד • שמחיוף לא מוותר, ובמכתב שנשלח על-ידי עורכת דינו לברקת - נכתב: "בלשון המעטה החלטת ראש העיר הינה בלתי תקינה בעליל" • מה דורש שמחיוף?

ניר ברקת ואלי שמחיוף. צילום ארכיון
ניר ברקת ואלי שמחיוף. צילום ארכיון



הודעת ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לפיה יפטר את חבר המועצה אלי שמחיוף בשל הגשת כתב האישום נגדו בפרשיית הולילנד – לא עוברת בשתיקה. לפחות בכל הקשור למועמד לפיטורין

שמחיוף, באמצעות עו"ד אירית באומהורן שלח מכתב חריף לעו"ד אמנון מרחב, היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, בו נטען כי אין עילה חוקית לפיטורים.

"נמסר לנו כי אתמול ה-19.1.2012 בשעה 18:00, בישיבת קואליציה, הודיע מר ניר ברקת כי בכוונתו להשעות את מר שמחיוף ביום ראשון הקרוב, ועל אמירתו זו יעידו רבים. למיטב הבנתנו אמר אתמול ראש העיר כי כבר קיבל החלטה וכי אין בכוונתו לשעות למכתבי זה ובו טיעונינו בכתב.

"בלשון המעטה אומר כי דרך קבלת החלטה זו על ידי ראש העיר הינה בלתי תקינה בעליל. מוצע על ידינו, על מנת לתקן הרושם הנוצר, ועל מנת להחזיר הטיפול בנושא זה למסלול הנכון, כי נוזמן לשימוע בעל פה. וכמו במכתבי הקודם, אנו מוכנים להתייצב לאלתר", נכתב במכתב.

באומהורן מוסיפה: "נשוב ונדגיש כי זכות השימוע הינה זכות יסוד של עובד המוקנית גם מכוח כללי הצדק הטבעי המחייבים מתן הזדמנות הוגנת או ראוייה לעובד להשמיע את טענותיו בפני מעסיקו בטרם יוכרע גורלו".

בסיכום המכתב כותבת באומהורן: "הצעד אותה העירייה מבקשת לנקוט, בנסיבות העניין אינו מידתי. ניתן, בשיתוף פעולה, לגשר ולמצוא פתרון מוסכם בגדרו הפגיעה במר שמחיוף תהייה מידתית, מחד גיסא ואשר תשמור על אמון הציבור, מאידך גיסא.

"בחירת אמצעי המשיג את המטרה אך פוגעני פחות הינה מתבקשת ואך צודקת בנסיבות העניין. השעייתו של מר שמחיוף, עולה באורח בלתי - ראוי על העוצמה הנדרשת להשגת המטרה, אותה מבקשים להשיג וביחס תועלת-נזק, ניזקה עולה על תועלתה".

למכתב צורפה חוות דעתו של פרופ' רון שפירא, לדבריו, אין להשעות אדם כל עוד הוא בחזקת חף מפשע.

חוות דעתו של פרופ' שפירא:













תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}