כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

שלג בחרמון, סערה ברחבי הארץ • התחזית

שלגים עזים בצפון הארץ - ואתר החרמון נסגר למבקרים • החדשות החמות: בהמשך השבוע עלייה בטמפרטורות • וכרגיל בחברת החשמל מבקשים: "מתנו את צריכת החשמל"

נשיאים, רוח וגשם. מגינים על הכובע. צילומים: פלאש 90
נשיאים, רוח וגשם. מגינים על הכובע. צילומים: פלאש 90

,

האם חלומם של ילדי ירושלים יתגשם, והערב נראה את השלג נערם ברחובות הבירה?

ראש עיריית ירושלים הנחה את עובדי העירייה להיערך ל'מתכונת שלג', והירושלמים שלא קיבלו את מנת השלגים האהובה מזה מספר שנים מחכים בכיליון עיניים לבואו של ה'גנרל הלבן' שיביא בכנפיו קצת חופש לילדים ושעה של ק(ו)רת רוח למבוגרים.

הסיבה לכוננות השלג היא צניחה בטמפרטורות, אשר ירדו הרבה מתחת לממוצע ברחבי הארץ.

עוד בנושא:
על רקע מזג האוויר הקשה: הרוג דתי בתאונה בגולן
,

בני ברק, תמונת מצבצילום: בני ברק, תמונת מצב
בני ברק, תמונת מצב


הלילה: שיא החורף,

היום (א'), בשעה 12:00 בצהריים, נמדדו בצפת ובירושלים 4 מעלות בלבד. בערב צפויה הטמפרטורה לרדת לשתי מעלות בבירה ולמעלה אחת בצפת. גם במישור החוף כדאי למצוא פינה חמה - בתל אביב נמדדו בצהריים 10 מעלות, זאת בעוד הממוצע לתקופה זו עומד על 17.

הגשמים צפויים להתחזק בשעות הקרובות ולהיות מלווים בסופות רעמים וברד, עם רוחות במהירות 50-80 קמ״ש. עד הצהריים ירדו בחיפה 11 מילימטרים, בתל אביב 5, בצפת 4, ובאשדוד 3 מילימטרים.

על-פי התחזית אותה מספקים בשירות המטאורולוגי נראה כי במהלך הלילה הסערה תיחלש ומחר מזג האוויר עד הצהריים יהיה מעונן עם גשמים קלים, אך עדיין יהיה קר. ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות.,

בני ברק גשומהצילום: בני ברק גשומה
בני ברק גשומה


החזאי מצנן את התקוות,

החזאי נחום מליק מחברת 'מטאו-טק' מצנן את התקוות ובתחזית אותה סיפק בשעות הצהריים נראה כי הילדים הירושלמים יאלצו להכין את שיעורי הבית שלהם כרגיל. בשעות הקרובות יש סיכוי לעוד שלג בהרי השומרון שבגובה 900 מטר. בגליל ובגולן ייתכן שלג בגובה 800 מטר. בצפת ייתכן שלג קל בחלקים העליונים או בהר כנען הסמוך. בירושלים יכול להיות שיהיה שלג באוויר, אבל לא יגיע לקרקע", חותם מליק את התחזית העגמומית.

בהרי הצפון יורד משעות הבוקר שלג, שסיפק נגיעות גם להרי המרכז. בצהריים החלו לרדת פתיתים בגוש עציון, בקריית ארבע ובבנימין, בגובה של 900 מטר מעל פני הים, אך הם לא נערמו.

ברמת הגולן כבר נשלחו ילדים הביתה מבית הספר, ושיא המערכת החורפית אמור להגיע אחר הצהריים והערב.

התלמידים ביישובים אלרום, נמרוד, נווה אטי"ב ואודם פונו לבתיהם בשל החשש מנסיעה על הכביש בתנאי מזג האוויר והשלג. עוד קודם לכן, אתר החרמון נסגר למבקרים בשל סופת שלגים עזה.

חברת החשמל ביקשה שוב מהציבור שלא להשתמש במכשירים עתירי אנרגיה בין 17.00 ל-21:00: מדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפייה, כיריים חשמליות, דוד חשמלי, שואב אבק וכדומה.,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}