כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הגרי"ש עזב - השכן של ר' אברהם פרץ בבכי מר • מרגש

הגרי"ש אלישיב הגיע לבקר את בנו, ר' אברהם, המאושפז בבית החולים 'שערי צדק' • מיד לאחר הביקור פרץ שכנו לחדר, ניסים סלים, בבכי מר • למה זה קרה?

הגאון רבי אברהם אלישיב. צילום ארכיון: שלום קורן
הגאון רבי אברהם אלישיב. צילום ארכיון: שלום קורן

הגרי"ש אלישיב שימש אתמול (ה') כסנדק בברית לבן אחד ממקורביו, ומיד לאחר מכן יצא לסדרת בדיקות שגרתיות בבית החולים 'שערי צדק'.

לאחר סדרת הבדיקות שעבר, ביקש הגרי"ש לבקר את בנו, הגאון רבי אברהם אלישיב, שאושפז במצב קשה בבית החולים. הגרי"ש ומלוויו עלו לקומה השמינית, שם אושפז ר' אברהם, וישבו לידו דקות ארוכות. תוך כדי הביקור הודיעו הרופאים לגרי"ש כי בנו ישוחרר מבית החולים עוד לפני השבת.

עם תום ביקורו של הגרי"ש, פרץ שכנו לחדר של ר' אברהם, ניסים סלים, בבכי מר. בני משפחתו של ר' אברהם התעניינו מדוע הוא בוכה, והוא סיפר כי במשך כל הביקור התבונן בדיוקנו של הגרי"ש אלישיב.

"נזכרתי", סיפר ניסים, "שלפני 60 שנה, בתקופה בה למדתי בישיבת 'פורת יוסף', לקח אותנו ראש הישיבה - הגאון רבי עזרא עטיה זצ"ל - להיבחן אצל הרב אלישיב. מאז עברו עלי הרבה דברים. הגעתי למצב שאני כבר לא שומר כל-כך תורה ומצוות, אבל את התקופה בישיבה אני לא שוכח".

ניסים הוסיף: "אני נמצא כאן כבר כמה ימים ורואה ששוכב לידי יהודי חשוב. לא ידעתי מיהו ולא רציתי לשאול. היום, כשראיתי את אבא שלו, אותו ראיתי פעם אחרונה לפני 60 שנה, הבנתי מי שוכב לידי, ונתקפתי בבכי געגועים על התקופה היפה ביותר בחיי".

בתוך כך הציבור נקרא עדיין להרבות בתפילה לרפואת רבי יוסף שלום בן חיה מושא השרוי בחולשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}