כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

השופט צבי טל: "צה"ל לא מעוניין בגיוס החרדים"

השופט בדימוס צבי טל, העומד מאחורי החוק הקרוי על שמו מודה: החוק שלי נכשל • ומי אשם? התנהלות לקוייה של הצבא, שאינו מעוניין בגיוס החרדים לשורותיו

צבי טל. צילום: פלאש90
צבי טל. צילום: פלאש90

"חוק טל נכשל מכיוון שהצבא לא מעוניין שחרדים יתגייסו", כך קובע השופט בדימוס צבי טל, יו"ר ועדת טל, בשיחה לעיתון 'ישראל היום'.

"שנה אחרי שהחוק עבר", הוסיף טל ואמר, "נחקק חוק שירות הביטחון, שקבע כי מי שלומד בישיבה 45 שעות בשבוע יכול לצאת לעבוד. 45 שעות זה הרבה, אבל זה הפחית את המוטיבציה לשרת בצבא כי אפשר לצאת לעבודה גם בלי זה".

עוד בנושא:
יוארך 'חוק טל' • הסערה הבאה בדרך?
נתניהו שוב התקפל: חוק טל לא יוארך ב-5 שנים

אך את הכשלון של החוק מייחס השופט לצה"ל: "על הצבא הוטל ליצור מסגרת לקליטת חרדים - הן בנושא כשרות, הן בנושאי שבת או נשים והן בתחומים רבים אחרים המתאימים לאורח חייהם של החרדים. היתה צריכה להיות הסברה בקרב האוכלוסייה החרדית כדי להביא אותם, אבל דבר לא נעשה ואפילו לא ניסו לעשות מפני שצה"ל לא רוצה אותם.

"אפשר בקלות ליצור עוד גדוד נחל חרדי, ולא מהבחורים הנושרים אלא מהטובים, אך הצבא לא מעוניין. מה שקרה בעשר השנים האחרונות הוא שגיוס החרדים הגיע בקצב של טפטוף קל. לכן אם ימשיכו לא ליישם את החוק, גם יכולים לא להאריך אותו. זה לא משנה אם יאריכו בחמש שנים או בשנה; כל עוד לא יישמו אותו, כאילו לא עשו כלום".

עם זאת, טל מזהיר כי ביטול החוק עלול להביא לגיוס כללי של בני הישיבה, שכשלונו מובטח.

צה"ל הגיב כי, "בשנים האחרונות הורחב משמעותית היקף שילוב החרדים בצה"ל והכוונה היא להכפיל את מספרם מידי שנה ולהביאו בשנת 2015 ל-2,400 מתגייסים. על מנת לאפשר שירות מטיבי ומשמעותי הוגדרו לחיילים החרדים מסגרות ייחודיות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}