כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

עוד צעד • 'דער איד' על השלום עם בעלזא

לקראת פיוס • העיתון 'דער איד' - בטאון חצר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר - מעניק כותרת ראשית, לבקשת המחילה של שליחי האדמו"ר מבעלזא, על ציונו של ה'דברי יואל' במונורו

דער איד. צילום: בחדרי חרדים
דער איד. צילום: בחדרי חרדים



בחצרות החסידים, בארץ ובעולם, עדיין נסערים מהחדשות על השלום המסתמן בין חסידות בעלזא לסאטמר.

כפי שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', האדמו"ר מבעלזא שיגר את משמשו האישי יחד עם עשרה דיינים ורבנים לציונו של בעל ה'דברי יואל' זצ"ל מסאטמר, כדי שיבקשו מחילה בשמו.

עוד בנושא:
בעלזא וסאטמר מתפייסות • 'הסכם השלום' שלא קויים - נחשף • בלעדי
היסטוריה: בדרך לפיוס בין בעלזא לסאטמר • חשיפה

עד עתה, אנשי ה'עדה החרדית' וחסידי חצר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שמקום מושבו בשכונת ויליאמסבורג, לא השלימו עם השלום המסתמן. אלא שבבוקר יום חמישי נפל דבר:

העיתון 'דער איד' - בטאון חצר האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, מפרסם בשער העיתון את תמונות דייני חסידות בעלזא, בתפילתם על ציון קברו של ה'דברי יואל' בבית העלמין בקרית יואל שמונרו.

נראה, אפוא, שהפעם שני הפלגים של הסטאמר פניהם לשלום עם בעלזא.

עסקן בכיר בחצר המהרי"י מסאטמר אומר ל'בחדרי חרדים': "חסידות בעלזא עשתה צעד מתבקש, זה דבר נכון - אך זה לא מחייב דבר. יש לנו עדיין ביקורת רבה על דרכה של בעלזא, כי עדיין הם הולכים לבחירות ולוקחים כסף מהמדינה.

"אחד מהדיינים של סאטמר, הגאון רבי מנשה פיליפ, אף פרסם מאמר ב'דער איד' נגד דרשתו של האדמו"ר מבעלזא בחג חנוכה האחרון. לכן מבחינתנו זה עדיין לא נקרא שאנו עורכים שלום".

,





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}