כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

גניבה ואיומים • הסכסוך שמרעיד את קבר המקובל זצ"ל

מאיר מלכה הפעיל את ציון המקובל הגר"י כדורי זצ"ל • לאחרונה ספג איומים ממשפחת הרב זצ"ל - והתלונן במשטרה • בתלונה שהגיש - נטען: "נכדו של הרב גנב ואיים עלי"

המוקבל הרב כדורי זצ"ל. צילום ארכיון
המוקבל הרב כדורי זצ"ל. צילום ארכיון

סביב קברו של הרב כדורי מתחולל בחודשים האחרונים מאבק בין הרב מאיר מלכה, מחסידיו של הרב, לבין בנו ונכדו של הרב כדורי, כך דיווח הבוקר גלי צה"ל.

לטענתו של הרב מלכה, בתחילה נתנו לו בנו ונכדו של הרב את ברכתם להקים את היכל הקבר מעל קברו של הרב - היכל שהפך מוקד עליה לרגל של אזרחים בכל רחבי הארץ.

לפני שלוש שנים, לאחר שהחלו לחשוד שהרב מלכה משלשל לכיסו הון להפעלת המקום, החלו לדבריו להתנכל ולאיים עליו. כעת נודע כי הרב מלכה הגיש תלונה למשטרה נגד נכדו של הרב יוסי כדורי ועוזרו בחשד כי השניים גנבו את קופות הצדקה ממתחם הקבר, והם מאיימים עליו ומפחדים אותו ומנסים לסחוט אותו.

לפני שש שנים, כשהרב המקובל יצחק כדורי הלך לעולמו, לקח על עצמו הרב מאיר מלכה להקים את ציונו של הרב.

הרב מלכה ששמש כחזן בבית המדרש של הרב כדורי, קיבל אישור מהרב דוד כדורי, בנו של הרב כדורי זצ"ל ומנכדו יוסי ברכת הדרך להקים את המבנה ולהפעילו לטובת המתפלים הרבים שפקדו את הקבר.

לפני שלוש שנים חלה תפנית: הרב מלכה טוען כי בנו ונכדו של הרב כדורי, התחילו לחשוד שהוא עושה כסף רב מהעלייה לרגל לקברו של הרב. מערכת היחסים העכורה הלכה וגדלה, עד שאתמול הגיש הרב מלכה נגד נכדו של הרב וחברו תלונה למשטרה בגין התנכלות איומים כלפיו וחשד לגנבה מקופות צדקה. "הם הפכו את חיי לגיהנום", אומר הרב מלכה, "כל מה שאני רוצה הוא שיתנו לי להמשך לטפל בקבר ולעבוד את כבודו של הרב כדורי".

בשיחה עם גלי צה"ל הכחיש נכדו של הרב כדורי את הדברים ואת החשדות נגדו, וטען כי אין מחלוקת עם הרב מלכה. את תגובת בן הרב לא ניתן היה להשיג. המחלוקת והסכסוך סביב קברו של הרב המקובל נמצאים עכשיו בטיפולה של המשטרה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}