כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האנטישמיות הישראלית מרימה ראש • טור כאוב

אמינותה של ילדה בת 7 תלויה בתוצאה שניתן להפיק מדבריה • ומה הקשר בין מעצר עוזר הגאב"ד להוצאת דברי שר הפנים מהקשרם? • אלי זלמנוביץ' מגלה את פניה האנטישמיות של המדינה

ההפגנה בבית שמש. ניסיון להשחיר את הציבור החרדי. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנה בבית שמש. ניסיון להשחיר את הציבור החרדי. צילום: יעקב לדרמן



אמא מספרת בשם הילדה שלה, בת ה-7, שמישהו ירק עליה. אין איש יודע אם אותו יורק אלמוני ירק עליה או לידה, האם התכוון לירוק עליה או על מישהו אחר, ושמא, ככה סתם היה אותו אדם מצונן קלות וניקה את פיו מכיחו וניעו. מותר גם לפקפק ולהעלות הרהורי כפירה בעצם קיומו של הסיפור. אך ברור לכולנו, שאם היה – מגנים אנחנו בפה מלא את אותו פרחח יורק שהתלבש לו כחרדי.

אולם, במקרה הטרי שלפנינו, ילדה בת 7 מספרת למצלמה בדיוק נמרץ מי האיש שהכה את אביה, אמה ואחותה, והזהיר אותם שאם ינסו לעצור מונית, כדי שלא לחלל את השבת – "אני אדרוס את כולכם". הוא מציינת בדיוק באיזה מקום קרה הדבר, באיזה יום ומה הייתה הסיטואציה שהובילה לזה.

הכול ידוע, גם תיאורו של האיש - צעיר כבן 23 המשמש כסייר בחברת 'דרך ארץ', מפעילת כביש 6. אלא שהחברה בה הוא עובד, מסרבת לחשוף את שמו של הסייר, והתירוץ? על פי תגובת החברה: "הוא פעל לפי הנהלים והמשפחה החרדית הם אלו שגידפו אותו". הבנו.

העיתונות החילונית, אותה עיתונות שלעסה וטחנה עד דק את מקרה הילדה מבית שמש, ובמשך חודש ימים דנה באותה יריקה בכותרות ראשיות, ובפתיחת כל מהדורות ההסתה בחדשות. ממלאת פיה מים במקרה זה, החמור לאין ערוך. למה?

ביום שלישי בערב, פנה עיתונאי מ'העיתון של המדינה' למשפחה המותקפת, וביקש תמונה של הילדה. העיתונאי קיבל את כל הפרטים הנדרשים על האירוע. חשבתם ש'ידיעות אחרונות' יצא גם הפעם בכותרת מרכזית בעמודו הראשון על התקיפה האכזרית? יוק.

איני יודע, אם העורך הוא זה ש'חסם' את הידיעה, או שמא הכתב הבין לבדו שאין לה סיכוי, ומשך את הידיעה. כך או אחרת - הידיעה לא פורסמה.

מערכה אנטישמית מכוונת

אם נוסיף לסיפור הנ"ל את התנהלות המשטרה מול משמשו ואיש אמונו של גאב"ד העדה החרדית, מצטיירת תמונה עגומה, לפיה המשטרה פועלת בשירות יוזמי הפרובוקציות באשדוד ובית שמש ונגד הציבור החרדי. אולי, רק אולי, מדובר באותה יד מכוונת שתזמנה את פרישתו של יאיר לפיד מחדשות ערוץ 2 והצטרפותו למערכת הפוליטית.

עם שוך סערת 'הדרת הנשים', ולאור העובדה שנושא הציבור החרדי החל לדעוך ולרדת מסדר היום, מצאו להם כמה קצינים פרובוקאטורים במשטרה 'טריק' חדש, כיצד ניתן להחזיר את הנושא לסדר היום - לפגוע בבכיר ב'עדה החרדית'. מתוך תקווה כי ההפגנות והמחאות שיפרצו ברחוב החרדי, יוכלו להשיב את המחזות השליליים והכותרות נגד הציבור החרדי למרכז סדר היום.

אך נס הוא שהשופט האמיץ קלקל את התכנית, ונתן פסק דין 'בלתי פופוליסטי' והיפך הפוליטיקל-קורקט. פסק שונה לגמרי מזה שהיו נותנים מרבית עמיתיו השופטים, הנסחפים אחר הילך הרוחות ברחוב ואחר כותרות העיתונים.

ולסיום, פרסום הידיעה 'המשמיצה' את שר הפנים, הרב אליהו ישי, על שאמר 'שומו שמים' כי החיילים שלחמו במלחמת לבנון השנייה, הסתמכו על 'כוחי ועוצם ידי', ולא נשאו עיניהם למרום, ולפיכך נחלו תבוסה.

מעבר לעובדה הבסיסית, כי דבריו של השר ישי סולפו, הוצאו מהקשרם ונוסחו באופן מקומם ופרובוקטיבי. (אולי גם זאת במזימת פוליטיקאים בעבר ובעתיד?) עולה כאן שוב אותה מגמה: להקצין את חזותו של הציבור החרדי, להשמיצו, להשפילו ולהציגו כהזוי.

בדיוק כמו אותו דמגוג חילוני שהתחפש השבוע לחרדי. שם עליו כובע וחליפה, פאות, זקן ועוד, כדי 'להתראיין' כביכול לצוות תקשורת חילוני, שעליו הוא נמנה, ולהציג את החרדים באור מגוחך, מטופש ונבזה.

הצד השווה שבכולם הוא גילוי האנטישמיות הישראלית והחילונית של התקשורת, המשטרה ומערכות נוספות במדינת ישראל, ככל שנוגע הדבר ליהודים חרדיים.

חובת השעה היא להקים את הקרן היהודית החדשה, שתגן על שומרי התורה והמצוות בישראל.

המאמר פורסם בעיתון 'המבשר'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}