כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האם העיתונאים החרדים יצטרפו לאיגוד החדש? • ראיון

העיתונאית דבורה גינזבורג, המייצגת את התקשורת החרדית והדתית באיגוד העיתונאים החדש, בראיון ל'בחדרי חרדים': "העיתונאים החרדים סובלים כמו כולם. נפעל לשנות"

מסקרים חרדים. תמונת אילוסטרציה
מסקרים חרדים. תמונת אילוסטרציה



מאות עיתונאים, מכל גופי התקשורת בישראל, הגיעו בצהרי יום שישי לקניון דיזינגוף בתל אביב, בכדי לקחת חלק בכנס הייסוד של ארגון עיתונאים חדש.

הארגון, שהוקם על-ידי עיתונאים מכלי תקשורת שונים, נועד להגן על זכויות העיתונאים ותנאי עבודתם והוא מאוגד תחת הסתדרות העובדים החדשה. עד כה הצטרפו כ-300 עיתונאים.

במהלך הכנס הוקרנו קטעי וידאו של עיתונאים שונים, שפירטו את מצבם העגום של העיתונאים, והסבירו מדוע חובה להתאגד. עינת פישביין, הנואמת הראשונה בכנס, חרצה: "העיתונות הישראלית קמה ומתנערת היום. לא נפקיר את אחינו בערוץ 10. נפעל לחיזוק המקצוע שלנו בכל האספקטים ונעמוד לצידו של כל עיתונאי באשר הוא. אין מחר ואין מחרתיים, יש עכשיו".

מייד אחריה נאמה דבורה גינזבורג, אשת רדיו 'קול חי' ועיתון 'בשבע'.

גינזבורג זכתה לתשואות רמות כשעלתה לבמה, תוך שהיא מייצגת את מאות העיתונאים העובדים במדיות השונות במגזר החרדי והדתי.

"דווקא בימים כאלה בהם הציבור החרדי והדתי מותקף על בסיס יומי בכלי התקשורת היה חשוב לי להבהיר כי אנחנו שותפים לעשייה התקשורתית ולא אחים חורגים שלה", אומרת גינזבורג ל'בחדרי חרדים'.

"התמיכה היא מקיר לקיר"

בנאום שהופסק מספר פעמים על-ידי מוחאי-כף נלהבים הסבירה גינזוברג למה החליטה להצטרף לארגון: "אנצל את הדקות שלי כאן מולכם כדי לשבור מיתוס - שתקשורת מגזרית מסתכמת בשניים שלושה עיתונים מודפסים בשחור לבן.

"אז קודם כל אספר לכם שלמגזר החרדי-דתי בישראל יש יותר מ-40 כלי תקשורת! רדיו קול חי, קול ברמה, גלי ישראל, עיתון המודיע, יתד נאמן, עיתון המבשר, עיתון מקור ראשון, בשבע, בקהילה, רשת מקומונים קו עיתונות דתית, אתר בחדרי חרדים, אתר סרוגים, אתר כיפה, אתר ערוץ 7, YNET יהדות ועוד..

"אני מתארת לעצמי שכשחלק מכם שומעים את השמות של כלי התקשורת שהזכרתי, מיד נזכרים בהדרת הנשים של קול ברמה בצבע השחור-לבן של יתד נאמן, או בקו הימני של ערוץ 7 – וכשאתם מאזינים להם וקוראים אותם, אתם רואים גרסה מצונזרת של התקשורת הכללית, אבל חשוב שתדעו, לתקשורת הסקטוריאלית יש גם תפקיד חשוב מאוד. היא מסוגלת לעסוק ואפילו לחקור סוגיות שהתקשורת הכללית, החילונית, לא מבינה בהם או לא יודעת איך לגעת בהם.

"היא גם מסוגלת לאפשר לקהלים רבים למצוא נושאי עניין ושיחה שהם לא ימצאו בתקשורת הכללית.

"המצוקה שהולידה את המיזם הזה שלנו, ארגון העיתונאים בישראל, אותו 'חוסר ביטחון תעסוקתי', פוגע בכולם כן, גם בתקשורת המגזרית יש:

- תנאי העסקה בלתי יציבים

- שיטות העסקה לא רציניות של פרילנסרים

- עיתונאים וותיקים שנאלצים 'לחלטר' במספר כלי תקשורת על מנת 'לסגור' את החודש

"אני מאמינה שמעבר להתארגנות שנועדה להעצים אותנו כעיתונאים, יש לנו כעת הזדמנות: להכיר זה את עולמו של זה, להזין אחד את השני במידע, ליצור קשרים, להרחיב אופקים ובעיקר - להיות חלק מתהליך היופי בהתארגנות שלנו הוא הסולידריות לא רק בין מתחרים אלא בין מגזרים, ובכלל העמידה שלי כאן מולכם כנציגת העיתונות הדתית חרדית - מצביעה על כך שיש לנו הרבה מן המשותף".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומרת גינזבורג: "יש הרבה עיתונאים חרדים שתומכים בארגון החדש. המטרה שלנו היא להיות גוף של כולם, לא רק של עיתונאים שמאלנים תל-אביבים. אני מבינה שיש הרבה עיתונאים שפוחדים להצטרף בגלוי, אבל התמיכה היא מקיר לקיר".

• מה היעדים שהציב לעצמו הארגון?

"אנחנו רוצים לחזק את מעמד העיתונאי. להילחם על התנאים שלו ולאפשר לו יותר חופש ועצמאות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}