כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

רציתם להכנס לכנסת? עכשיו הההזדמנות

בט"ו שבט חל יום הולדתה של כנסת ישראל ושעריה ייפתחו למבקרים • החכי"ם יספרו לכם סיפורים, יתעמתו ביניהם וינהלו סימפוזיונים פתוחים • וגם כלבי הכנסת משתתפים בחגיגה

הכנסת. צילום: ארכיון
הכנסת. צילום: ארכיון



לא תאמינו, אבל גם לכנסת יום הולדת משלה, והשנה הוא חל ביום ט"ו בשבט. לכבוד החגיגה החליט היו"ר, ראובן רובי ריבלין, לצאת בצעד 'יצירתי' ובלתי שגרתי ולהזמין את עם ישראל למקום לפעילות רב גונית במודל של "בית פתוח".

כמעט 50 חברי כנסת הסכימו להרים את הכפפה והתנדבו לפעילויות כאלו ואחרות מול הקהל הרחב. ריבלין עצמו ייתן לכם, המבקרים, שיעור באזרחות, בין חברי הכנסת שיעבירו שעת סיפור מהנה תוכלו לבחור לשמוע אותו אצל חברי הכנסת דוד רותם, אופיר אקוניס, אריה אלדד, מאיר שטרית או מיכאל בן ארי.

תודו שלא בכל יום יוצא לכם לפגוש ח"כ 'מקרוב' ועוד בשעת סיפור או הרצאה באזרחות.

נחשו למה התנדב ח"כ 'שלנו', משה גפני? ברור, לעימות. והפעם מול ח"כ ציפי חוטובלי. הנושא לא קשה לניחוש: הדרת נשים ושירת נשים בצה"ל.

מלבדו ישתתפו באירוע ההתנדבות הח"כים החרדיים (ש"ס) אמנון כהן, שינהל שיח פתוח עם ארגונים ירוקים ויצחק ועקנין, שיספר על חוויות מוועדת האתיקה שבראשה הוא עומד.

אגב, בדיקה שלי בלו"ז העלתה כי רק שר אחד הסכים לפנות מזמנו לטובת הנושא, ולדעתי הוא ראוי להערכה: השר להגנת העורף, מתן וילנאי.

סדנאות, תצוגת כלבנים עם כלבי משמר הכנסת, תערוכת מתנות שהכנסת קיבלה במשך השנים, סיורים בערוץ הכנסת ובכנסת בכלל - זאת ועוד שלל פעילויות מחכים למי שיחליט להגיע. אז אם אתם אוהבים פוליטיקה, זה הזמן לעלות לירושלים.

"הכנסת היא 'בית העם'", אומר יו"ר הכנסת, "והפעם יהיה זה באופן ממשי כשקהל אלפים יגיע לכנסת וייהנה ממגוון הפעילויות".

היום החגיגי יתחיל כנהוג, בטקס נטיעות בעמק הארזים בירושלים (לבעלי הזמנות בלבד), ויסתיים בישיבת מליאה חגיגית בנושא "הכנסת כבית העם – דור לדור יביע אומר", בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, ראש האופוזיציה ויו"ר מועצת התלמידים הארצית.

כן תתקיים תפילת מנחה חגיגית, במעמד הרבנים הראשיים לישראל .

ההרשמה מראש, חובה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}