כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתניהו שוב התקפל: חוק טל לא יוארך ב-5 שנים

בעקבות הלחצים של שר הביטחון ושר החוץ והחשש ממשבר קואליציוני חריף עם החרדים, דחה ראש הממשלה את הדיון על הארכת תוקפו של החוק • ועדה של הכנסת קבעה: החוק - כישלון

נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי
נתניהו. צילום: יוסי פורמנסקי



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השוהה בביקור עבודה בהולנד, חזר בו היום (ד) מכוונתו לאשר בממשלה בשבוע הבא את הארכת 'חוק טל' בחמש שנים.

עוד בנושא:
יוארך 'חוק טל' • הסערה הבאה בדרך?

"ראש הממשלה הודיע כי 'חוק טל' לא יוארך בחמש שנים", נמסר בהודעה רשמית מלשכתו של ראש הממשלה. "ראש הממשלה ידון עם השותפות הקואליציות במשך זמן הארכתו, ולאחר מכן יביאו לאישור הממשלה".

החלטתו החדשה של נתניהו התקבלה לאחר לחץ שהפעילו עליו שר הביטחון אהוד ברק, ושר החוץ אביגדור ליברמן, שהתנגדו להאריך את תוקפו של החוק.

עם זאת, גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו לנו היום, כי נתניהו מתנגד לאלטרנטיבות שהוצעו לחוק בימים האחרונים. הם הדגישו כי בתקופה בה יוארך מחדש חוק טל, הוא ייבחן שוב לאור השינויים בחברה הישראלית. "זה לא ריאלי לשנות את המציאות הקיימת מאז קום המדינה מקצה אל קצה ולקחת אנשים עם ניידות משטרה לבקו"ם", אמרו.

על פי ההערכה, נתניהו החליט לסגת מהעלאת החוק להצבעה, בשל ההתנגדות של שותפות קואליציוניות, שעלולה הייתה להוביל למשבר קואליציוני חריף על רקע תמיכת החרדים בהארכת תוקף החוק.

בתחילת השבוע הגישה ועדת משנה של ועדת חוץ וביטחון, בראשותו של ח"כ יוחנן פלסנר מקדימה, את מסקנותיה לגבי יישום חוק טל. הוועדה הגדירה את יישומו של החוק ככישלון, והגישה שורת המלצות לגבי גיוס חרדים עתידי. בין ההמלצות, צמצום ניכר במתן הפטור לחרדים, שיינתן על פי מצוינות בלימודים, ושילוב כל השאר במסגרות שירות צבאי או אזרחי עד 2015.

יצוין, כי רק אתמול הודיע נתניהו, במהלך דיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי החוק צפוי לעמוד בפני הארכה נוספת. למרות דבריו של נתניהו, שר הביטחון השמיע התנגדות נחרצת, ואמר כי יש לאפשר לצה"ל לגייס כל אחד, ולקבוע כי מי שאינו נקרא לשירות צבאי יעשה שירות לאומי-אזרחי בקהילה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}