י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

ביקושים של 2 מיליארד שקל בשלב המוסדי בהנפקת מזרחי-טפחות

הבנק מציע אג"ח במח"מ של 6-4 שנים, ובתשואה של 2%-2.85% • עמלת החיתום שנקבעה בעבור ההנפקה עומדת על 0.15% - כ-1.5 מיליון שקל

  • כ"ג טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



בנק מזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, דיווח (ד') היום כי קיבל ביקושים בהיקף של כ-2.1 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח אותה עורך הבנק בימים אלה. מבין כלל הביקושים, הבנק נענה להזמנות בהיקף של 860 מיליון שקל (ערך נקוב), כשאת יתרת הסכום, כ-150 מיליון שקל, בכוונתו לגייס בשלב הציבורי שייערך עד לסוף השבוע. בסך הכול צפי הבנק לגייס כמיליארד שקל.

במסגרת הגיוס, הנפיק הבנק סדרת איגרות חוב חדשה, סדרה 35, והורחבה סדרה 33 שנסחרת כעת בבורסה בהיקף של מיליארד שקל ערך נקוב. סדרה 33, צמודת מדד, נסחרת במדד תל בונד 40 ותל בונד 60. התשואה על האיגרת עומדת על 2.03% במח"מ של 4 שנים. תשואה זו מגלמת מרווח של 1.12% מעל אג"ח ממשלתית בעלת מח"מ דומה. לסדרה זו נרשמו ביקושים של 1.2 מיליארד שקל, מתוכם נענה הבנק להזמנות בהיקף של 510 מיליון שקל (ערך נקוב).

גם הסדרה השנייה, סדרה 35, צמודת מדד, אך בעלת מח"מ גבוה יותר של 6.4 שנים. לאיגרת זו נרשמו ביקושים של 920 מיליון שקל, והבנק נענה להזמנות בהיקף של כ-350 מיליון שקל. הריבית על האיגרת שנקבעה במסגרת השלב המוסדי עמדה של 2.58%, אך זו תיקבע באופן סופי רק במסגרת השלב הציבורי. שתי סדרות איגרות החוב זכו לדירוג גבוה של AA+ מידי חברת הדירוג מידרוג.

מי שתגזור קופון מההנפקה היא רוסאריו קפיטל, חברת החיתום שמובילה את הגיוס, בה מחזיק מזרחי טפחות ב-20% מהמניות. העמלה שנקבעה בעבור ההנפקה עומדת על 0.15% - כ-1.5 מיליון שקל. עם זאת, רוסאריו תתחלק בעמלה עם חתמים נוספים שייקחו בה חלק, בהם ככל חיתום, פועלים אי.בי.אי, אקסלנס חיתום ועוד.

הנפקה זו מתווספת להנפקות ענק שביצע מזרחי טפחות ב-2011 בהן גייס 2.2 מיליארד שקל, וזאת בנוסף להנפקות של הבנקים המתחרים, הפועלים ולאומי, בהן גויסו 4.5 מיליארד שקל כ-3.4 מיליארד שקל בהתאמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}