כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אלי ישי: דברי סולפו, אבל אני מתנצל על הפגיעה • צפו

נאום של אלי ישי בכנס, בו הסביר מדוע לא הצליח צה"ל במלחמת לבנון השנייה - עורר זעם • ישי: "יצרו מגמתיות מכוונת. מזעזע שגם משפטים אמוניים הפכו לכלי ניגוח"

אלי ישי. צילום: יעקב כהן
אלי ישי. צילום: יעקב כהן

"במלחמת ששת הימים כל יהודי ויהודי שהלך למלחמה והלך לקרב והרים את העיניים לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השנייה אמרנו: 'כוחי ועוצם ידי'. ואז הקדוש ברוך הוא אמר לנו: 'כוחי ועוצם ידי? בוא נראה מה יהיו התוצאות'" – כך נראה השר אלי ישי אומר בכנס החזרה בתשובה שערך הרב ראובן אלבז, ופורסמו בכתבה של העיתונאי אבישי בן חיים בערוץ 10.

הכתבה עוררה סערת רוחות בעיקר בקרב משפחות שכולות.



היום, לאחר פירסום הדברים, הגיב סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, כי הוא מתנצל בפני המשפחות השכולות שבניהם מסרו נפשם למען העם והארץ. "המשפחות השכולות והנופלים הם הדבר הקדוש ביותר לעם ישראל", אמר.

יחד עם זאת אמר ישי, כי הדברים ששודרו הובאו במגמתיות מכוונת ואינם נכונים. "אני מביע צער בפני המשפחות השכולות על עצם הפגיעה בהן, גם אם הדברים לא נאמרו כפי שהוצגו. אני מתנצל על עצם הדברים, גם אם הם סולפו", אמר היום ישי.

יחד עם זאת הוסיף: "כאנשים מאמינים ברור לנו שניצחונות במלחמות ישראל תלויות באמונתינו בבורא עולם".

בהודעה נוספת ששיגר השר ישי הוא אומר: "היהירות - אם כל חטאת, במלחמת ששת הימים ראינו נפלאות.

"איך טקסט כל כך אמוני ובסיסי, הפך לכלי ניגוח פוליטי הזוי? לצערי, ציטטו קטעים מדרשה תורנית כדי להציג אותי כאויב העם.

"בדרשה בפני בעלי תשובה מישיבת 'אור החיים', כולם יוצאי צבא, וביניהם יוצאי סיירות מובחרות, דיברתי על אסון היהירות והשאננות - ובלשון חז"ל (דברים פרק ח): "ואמרת בלבבך כחי ועצם ידי עשה לי את החיל הזה", שהיא אם כל חטאת.

"הוספתי ואמרתי שכאשר אנחנו, העם שבעורף, נשאנו עינינו בתפילה לבורא עולם זכינו לישועות, ו'מלחמת ששת הימים' היא הוכחה לכך. מדובר בדברים בסיסיים שכל יהודי מאמין בהם. הצבא בעצמו תיקן תפילה לחייל קודם צאתו לקרב, שמבוססת על פסוק מהתורה "ה' אלוקיכם ההולך לפניכם הוא ילחם לכם".

"כמי ששירת בצה"ל, וכמי שמשפחתו היא חלק ממשפחת השכול, חורה לי ומזעזע אותי שגם משפטים אמוניים ובסיסיים אלו הפכו לכלי ניגוח".

השר ישי מסיים את הודעתו: "ככל שאני בוחן את הדברים אני מזדעזע מהציטוטים החלקיים, ובעיקר מהפרשנות ומהכותרת המטעה. ובכל זאת, כיוון שהפרסום ציער חלק מהמשפחות השכולות ומלובשי המדים, ראיתי חובה להביע את צערי ולהסביר את דברי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}