כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נכנעה ללחץ • ציפי לבני הקדימה את הפריימריז בקדימה

לאחר שבועות של מתח במפלגה הודיעה יו"ר 'קדימה' על פריימריז במרץ • מופז מיהר להבטיח: "אחזיר 'קדימה' למקומה" • מאחורי הקלעים: חתימות וספקולציות המפסידים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

לאחר שבועות ארוכים של מתח ב'קדימה', מודיעה הבוקר (ד') יו"ר המפלגה, ציפי לבני, על תאריך לפריימריז - בחודש מרץ המתקרב.

את ההודעה מסרה לבני במסיבת עיתונאים בבית המפלגה בפתח תקווה.

יריבה למפלגה, שאול מופז, כינס מסיבת עיתונאים באוניברסיטת תל-אביב ובה תקף את לבני ואמר כי גרמה ל'קדימה' נזקים כבדים כתוצאה מהתנהלותה "העייפה והמגומגמת".

"אני אחזיר את קדימה למקומה כאלטרנטיבה ראשית לברית הפייגלינים", אמר.

ברקע עומדת דרישתם של ח"כים רבים מהמפלגה, עוד בפתיחת מושב החורף, להודיע על תאריך לפריימריז, אך אלה נענו בשלילה. לבני הסבירה להם במילים ברורות כי עד לסיום מושב החורף אין על מה לדבר וכי צריך להתרכז בפעילות אינטנסיבית כאופוזיציה.

מאחורי הקלעים כבר החלו החברים לארגן חתימות, בניסיון להגיע ל-15 חתימות שייאלצו אותה להיכנע לדרישה. בשני המחנות בטוחים בנצחונם. מופז טוען שכוחו בשטח, אך לבני ואנשיה סומכים על כך שבסקרים מופז מביא הרבה פחות מנדטים לקדימה. אנשי מופז, מצידם, שבים ואומרים כי המפלגה חייבת 'להתחיל את עצמה' מחדש וכי רק כך תוכל להביא תשובה ניצחת למועמדותו של יאיר לפיד ולמצבה העגום בסקרים.

באופן רשמי עתידים גם אבי דיכטר ומאיר שיטרית להציג מועמדות לראשות התנועה, אך תיתכן אפשרות לפיה יחברו למופז.

השאלה הגדולה התלויה בחלל היא מה יעשה כל צד במקרה של הפסד. מחד, קיימת אפשרות של פרישה מהמפלגה והליכה 'הביתה', לפחות בכל הנוגע ללבני, מאידך יש גם אפשרות ריאלית של הקמת מפלגה מתחרה שתתנער באלגנטיות מחובותיה הכבדים של קדימה ותפתח דף חדש.

השבועות הבאים צפויים להיות סוערים ביותר בכל הנוגע להיערכות המפלגה לפריימריז ולא רק בשל התחרות העזה הניטשת בין הצדדים. מופז ואנשיו ייאלצו להתמודד עם המנגנון המפלגתי עליו עדיין שולטת לבני. דרישתם למנגנון חיצוני שיפקח על הבחירות היא חלק מאותו חשש, ונראה כי לבני לא תוכל להתחמק מדרישה זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}