כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

הסתיימה השביתה ברשויות המקומיות

ראשי הרשויות המקומיות ומשרד ראש הממשלה גיבשו מסמך הבנות • הסכימו כי תעריפי המים והארנונה, ייבחנו מחדש • נתניהו: "נמשיך לחזק הרשויות" • אלי ישי: "מברך את ראשי השלטון המקומי על ההשגים"

יחזרו לפנות את הזבל
יחזרו לפנות את הזבל

בתום פגישה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה לראשי מרכז השלטון המקומי, הודיעו הערב (ג) ראשי הרשויות המקומיות על החלטתם להפסיק את השביתה הנמשכת כבר יומיים.

עוד בנושא:
שביתת הרשויות המקומיות: מה קרה מאחורי הקלעים?

ראשי הרשויות החליטו לשבות במחאה על שורת הליכי החקיקה האחרונה בתחום הרווחה, שבבסיסן הענקת הנחות בארנונה וכן בשל מחיר המים לצרכן.

לפי הסיכום בין הצדדים, יוקם פורום מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות מנהלי משרד הפנים, הרווחה, החינוך וגורמים נוספים, יחד עם מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שידון ויילבן את הסוגיות שעל הפרק, וכן בתביעת ראשי השלטון המקומי להורדת מחירי המים.

בהתאם לדרישת ראשי הרשויות, הוחלט לא לשנות את החלוקה הנוכחית של רווחי מפעל הפיס משרד האוצר לבין השלטון המקומי. הצדדים סיכמו גם כי יפעלו במשותף עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה למניעת הפגיעה בתרומות ברשויות המקומיות.

עוד סוכם כי שר הפנים יקפיא למשך 45 ימים את הרפורמה בארנונה, ובמהלך זמן זה ידון צוות משותף בנושא. כמו כן, שר הפנים יבחן בתום 45 יום את השלכות יישום "טבלת מבחן ההכנסה", ובנושא המים סוכם כי שרי הפנים והאוצר יפעלו לפי המלצות "ועדת ניסן", לאישור הנחות מטעמים סוציאליים לצרכנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההסכם ואמר: "אני שמח יחד עם תושבי הערים, שהשביתה הסתיימה ושהשירותים יחזרו לפעול כרגיל. מאז הקמת הממשלה הנוכחית היא פעלה לחיזוק השלטון המקומי והקצתה 13.5 מיליארד שקלים לפעילות במגוון תחומים והיא תמשיך לעשות כך גם בעתיד".

שר הפנים אלי ישי הודיע כי הוא מברך את ראשי השלטון המקומי, על ההשגים שהשיגו במאבק צודק זה למען אזרחי המדינה, וכן את ראש הממשלה על הענותו והקשבתו לדרישותיהם המוצדקות, שגובשו במסמך ההבנות שעליו עמלו שר הפנים והשלטון המקומי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}