כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'הקצב' מברייטון ביץ': תכננתי לרצוח את 'הקצב' מברוקלין בבית הכלא

מקסים גלמן, רוצח סדרתי שרצח יהודי בדרכו לתפילה - מתוודה: "תכננתי לרצוח את 'הקצב' מברוקלין, לוי ארון" • הסיבה: "איך הוא יכול לרצוח כך? בלי מניע?" • העדות המצמררת מבית הכלא: "כל פעם שהופיעה על המרקע פרסומת עם ילדים היה ארון מחייך ואומר: 'אני אוהב ילדים'"

צמד קצבים.  לוי ארון ומקסים גלמן. צילום: VIN
צמד קצבים. לוי ארון ומקסים גלמן. צילום: VIN

"תיכננתי 'לגאול' את עצמי ולבצע רצח אחד נוסף, כדי שתושבי ניו יורק יצדיעו לי - תכננתי לרצוח את ה'קצב מברוקלין', לוי ארון, שרצח בצורה אכזרית את הילד לייבי קלצקין", כך התוודה השבוע הרוצח מקסים גלמן, המכונה 'הקצב מברייטון ביץ'', שערך בחודש פברואר לפני שנה מסע רצח מברוקלין למנהטן, במהלכו רצח בדם קר ארבעה אנשים, בהם יהודי שהיה בדרכו לתפילה.

גלמן סיפר על תוכניתו לרצוח את ארון לכתב העיתון 'ניו יורק פוסט' שראיין אותו בבית הכלא.

עוד בנושא:
בן 23 יצא למסע הרג: יהודי נרצח בדרכו לתפילה

גלמן אמר לעיתונאי: "לוי אהרון הוא אדם חולה. איך יכול בן אדם להרוג ילד בצורה כל-כך אכזרית ללא מניע? אני הרגתי את מי שהרגתי מאינטרס עיסקי.

"אז תכננתי לרצוח את ארון, כדי להפוך בעיני הניו-יורקים ל'גיבור' אמר גלמן בן ה-24, שבמוחו המעוות חשב שבכך יסלחו לו על שובל הדם שהותיר מאחוריו.

בהמשך סיפר גלמן לעיתונאי: "שנינו אוהבים לצפות בתוכנית הטלוויזיה 'שני גברים וחצי'. כל פעם שהופיעה על המרקע פרסומת עם ילדים היה ארון מחייך ואומר: "אני אוהב ילדים".

גלמן סיפר, כי תכנן לרצוח את ארון באמצעות תקע שהתכוון להוציא מהקיר, לחדד אותו ועם הלהב להרוג את ארון. בראיון הוא מספר כי התייעץ בטלפון עם חבר, אך השיחה הוקלטה, וארון הועבר למקום אחר.

גלמן גם אמר כי הוא התכוון לרצוח כמה שוטרים, אילו היו ברשותו העוזי וה-AK-47. "אני הייתי סוחר סמים, השוטרים היו האויבים שלי". לעיתונאי סיפר כי הוא רצח כמה אנשים אחרים מאז היה בן 18, ופגע בשני גברים בתאונת פגע וברח. לדבריו, הוא "מתכוון לספר את הדברים לשופט ביום רביעי הקרוב" - היום בו יינתן גזר דינו של גלמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}