כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

קרב המים • גם ח"כ טיבי הורחק מהכנסת

ח"כ אחמד טיבי ניצל את ההרחקה שהוטלה על אנסטסיה מיכאלי כדי להשמיץ אותה מעל בימת הכנסת - והורחק לשבוע • מיכאלי: "מקווה שילדי ישראל לא ילמדו את שפתו הגסה"

אחמד טיבי. צילום: פלאש 90
אחמד טיבי. צילום: פלאש 90



לא על כל הביטויים הכרוכים בידיעה הבאה נוכל לחזור, שכן אין האתר הנכבד יכול להכילם וד"ל.

סופו של סיפור: הרחקתו של ח"כ אחמד טיבי מהמליאה למשך שבוע, לא כולל הופעתו להצבעות בלבד.

הרקע: קובלנה שהוגשה בידי ח"כ אנסטסיה מיכאלי נגד ח"כ טיבי כתלונה על דברים אותם אמר במליאת הכנסת לפני שבוע במסגרת "נאומים בני דקה".

בין השאר אמר טיבי את הדברים הבאים (צנזרנו) "אדוני היושב-ראש, עונש ההרחקה של חודש ימים הוא עונש חמור וכבד מנשוא - לא עבור אנסטסיה, אלא עבור הכנסת, עבור כולנו. מה תעשו בלי אנסטסיה? תשמעו את השיר בערבית "תירשרש"? הרי רק אביגדור פטפוטין מבין ערבית".

"אנסטסיה גדלה שם בערוגות הזבל של ישראל ביתנו, או שמא נאמר – רוסיה ביתנו. משם הייתה הדרך קצרה כדי להציע את אותו חוק המואזין, שבינתיים הפך למיזם משותף ביבי-אנסטסיה, וגם לשימוש הלא-מושכל במים דווקא בתקופת יובש שבה כל טיפה חשובה, הרי ישראל מתייבשת אבל ממש לא מתביישת.

"אדוני היושב-ראש, אנסטסיה אחוזת האמוק שפכה כוס מים על עמיתה", סיים ח"כ טיבי את דבריו במילת בוז".

הדברים נאמרו, כמובן, בתגובה להרחקתה של ח"כ מיכאלי על ששפכה כוס מים על ח"כ ראלב מג'אלדה.

"אין לתת לדברים שלי פירושים"

בעקבות הדברים פנתה ח"כ מיכאלי אל ח"כ ועקנין, יו"ר ועדת האתיקה בקובלנה. היא אף צירפה לתלונה תמונות קולאז' מבזות, לטענתה, מתוך עמוד המעריצים של ח"כ טיבי ברשת הפייסבוק.

"התנהגות בוטה זו פגעה בי כאדם, כאישה וכנציגת ציבור. יש להדגיש כי ח"כ טיבי כבר השתמש בלשון בוטה זו מספר פעמים בעבר", טענה ח"כ מיכאלי, תוך שהיא מצרפת העתקים ליו"ר הכנסת ולחברי הוועדה.

הבוקר (ג') החליטה ועדת האתיקה של הכנסת, בראשותו של ח"כ יצחק ועקנין מש"ס, "להביע שאט נפש מדבריו של חה"כ טיבי במליאת הכנסת, אשר כללו שפה נמוכה ודברי עלבון בעלי קונוטציות משפילות ושוביניסטיות.

חומרה מיוחדת רואה הוועדה בכך שאין המדובר במקרה זה בפליטת פה או בדברים שנאמרו בסערת רגשות, אלא בנאום שנכתב מראש, במטרה להיקרא במליאת הכנסת. בכך גרם חה"כ טיבי לזילות של הכנסת ופגע בכבוד הכנסת וחבריה".

לאור כל זאת החליטה הוועדה להטיל על חה"כ אחמד טיבי הרחקה מישיבות מליאת הכנסת והוועדות למשך שבוע, שיחל ביום ראשון הקרוב, 22 בינואר 2012. בתקופה זו, וכקבוע בחוק החסינות, חה"כ טיבי יהיה רשאי להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד.

בתגובה לעונש שהוטל עליו נמסר מלשכתה של חברת הכנסת כי "ועדת האתיקה הסבירה את חומרת מילותיו של ח"כ טיבי טוב מכל טיעון אחר. כולנו תקווה שילדי ישראל לא ילמדו את שפתו הגסה של טיבי. אנו בטוחים שטיבי מרגיש שיצא בזול, משום שגם הציבור וגם עמיתיי חברי הכנסת, רואים חומרה מיוחדת בדברי העלבון בעלי הקונוטציות המיניות, המשפילות והשוביניסטיות".

ח"כ מיכאלי בירכה על ההחלטה של ועדת האתיקה להעניש את טיבי "על כך שגרם לזילות הכנסת ופגע בכבוד הכנסת וחבריה, שהרי מובן כי לא מדובר בפליטת פה או בדברים שנאמרו בסערת רגשות, אלא בנאום שנכתב מראש ומתוך כוונת זדון״.

והרי תגובתו של ח"כ טיבי, גם היא מצונזרת: "אין לתת לדברים שלי פירושים וקונוטציות הרחוקות מכוונתי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}