כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ושוב: הפגנות אלימות • עצורים בפרויקט 'מקורות' • וידאו

המשטרה עצרה שני מפגינים שהפריעו לעבודות של חברת 'מקורות' בסמוך ליישוב אשתאול • העבודות נהנות מהכשר רבני, אך המפגינים, חובבי האקשן, לא וויתרו על ההפגנה היומית

ההפגנות בשטח. צילום: יעקב לדרמן
ההפגנות בשטח. צילום: יעקב לדרמן

עשרות מפגינים חרדים הגיעו בשעות הצהריים (ג') ליישוב אשתאול, והפרו את הסדר במתקן של חברת מקורות. המפגינים טענו כי במקום יש קברים המחוללים על ידי החברה.

חברת 'מקורות' מבצעת בתקופה האחרונה עבודות חפירה בצומת אשתאול, שם מקימים קו מים שיחבר את ירושלים למוביל הארצי.



לאחר תחילת ביצוע החפירות, התגלו מספר קברים על קו החפירה.

בעקבות זאת פנה יו"ר חברת 'מקורות', אלכס ויז'ניצר, ל"אגודה למניעת חילול קברי ישראל", והתייעץ עמם על דרכי הפעולה והפתרונות האפשריים.

יו"ר האגודה, אהרל'ה יקטר, מספר ל'בחדרי חרדים', כי "לאחר התייעצות עם ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, הגר"נ קרליץ ורבנים נוספים הוסט קו החפירה כדי שלא יצטרכו לפגוע במספר קברים".

לדבריו, הרבנים הכריעו שאין צורך להצמיד משגיח לעבודות. למרות זאת, נשלחו פקחים מטעם האגודה להשגיח במהלך ביצוע החפירות.

מתברר כי גם פסיקת הרבנים ופיקוחה של האגודה לא הניחה את דעתם של חובבי האקשן.
היום, סמוך לשעה 13:00, הגיעו מספר מפגינים למקום והחלו להפריע לעבודת הפועלים. כוח משטרה שהגיע לאתר, עצר שניים מהמפגינים שהפרו את הסדר והם נלקחו לתחנת המשטרה לצורך חקירה.

גורם בכיר בחברת מקורות אומר ל'בחדרי חרדים': "בכל מקרה יש הפגנות נגד העבודות, גם בזמן שיש פיקוח של פקח ה'אגודה למניעת חילול קברי ישראל'. למה לנו לשלם מיליוני שקלים כדי לשנות את תוואי קו המים? אנחנו פנינו מיוזמתנו לרבנים, על מנת לשמר את הקברים ולא לגרום לחילולם. אך בסופו של דבר המפגינים מפריעים לעבודות למרוח ההשקעה הכספית והפיקוח".

במקביל, ברחוב נהר הירדן בבית שמש, הבעירו כמה עשרות חרדים צמיגים. כח משטרה שהגיע למקום פיזר אותם. ושחרר את הכביש לתנועה שוטפת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}