כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

אחרי שש שנים: היצוא במכולות חוזר לפעול בנמל אילת

האחים נקש חתמו לאחרונה על הסכם שותפות עם חברת RCL התאילנדית, להפעלת קו של אוניות מכולה מהנמל • הקו החדש יצא כל עשרה ימים

  • כ"ב טבת התשע"ב
נמל. צילום: יעקב נחומי
נמל. צילום: יעקב נחומי

האחים נקש, יחד עם אלי טילס, מנכ"ל חברת הספנות נגב סטאר לשעבר, חתמו לאחרונה על הסכם שותפות עם חברת ספנות תאילנדית בשם RCL, להפעלת קו של אוניות מכולה מנמל אילת. כך, ייחל יצוא במכולת מאילת, אחרי שש שנות הפסקה. הקו החדש, שיצא מאילת ויעבור בנמלי המזרח הרחוק ואוסטרליה, יצא כל עשרה ימים.

שיטת הפעלת הקו מאילת תהיה שילוב של הובלה ברכבת עד מסוף נחל צין בנגב ומשם במשאית החברה לאילת. לפי הצהרת השותפים, הקו יציע מחירי הובלה ימית תחרותיים בהשוואה למכולות יבוא ויצוא מיעדי המזרח הרחוק לנמלי חיפה ואשדוד ובחזרה.

משך זמן ההגעה של מכולה ליעד הסופי מאילת ולאילת יהיה קצר יותר בהשוואה לשינוע על יד חברת ספנות אחרת, מאחר שלאוניות הקו אין צורך במעבר בתעלת סואץ - דבר המאריך את זמן ההפלגה ומייקר אותה.

יצוין כי כל חברות הספנות הפוקדות כיום את נמלי ישראל הן אניות במעבר מהמזרח רחוק לצפון אירופה או לארצות הים השחור שישראל אינה היעד הסופי שלהם. קו הספנות החדש הוא קו שיעדו הסופי מהמזרח הרחוק הוא נמל אילת.

האחים נקש היו בעבר בעלי חברת ספנות שפעלה בארה"ב, ופעילותם כיום בארץ מתמקדת בתעופה - הבעלים של חברת "ארקיע", בתי מלון - רשת מלונות אורכידיאה, שותפות בחברת "אמפא" ונכסי נדל"ן וחקלאות. אלי טילס היה מנכ"ל חברת הספנות "נגב סטאר" היה מנהל התפעול של רשות הנמלים וסמנכ"ל הרכבת. קבוצת אחים נקש, בניהולו של אלי טילס ובשיתוף חברת פאפו ספנות, משתתפת במכרז להפרטת נמל אילת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}