כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ויזה אירופה אישרה שימוש בסמארטפונים כאמצעי תשלום ניידים

האישור תקף לגבי סמארטפונים תומכי טכנולוגיית NFC, כגון סמסונג, LG ו-RIM • התשלום יתבצע באמצעות יישום payWave של ויזה כאמצעי תשלום בנקודות מכירה

  • כ"ב טבת התשע"ב
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג

ויזה העולמית וחברת ויזה אירופה, הודיעו כי סמארטפונים בעלי טכנולוגיית NFC (תקשורת בטווח מזערי), כגון סמסונג, LG ו-RIM, אושרו לשימוש ביישום payWave של ויזה כאמצעי תשלום בנקודות מכירה. NFC זהו תקן התקשורת לטווח קצר המאפשר לניידים לשדר מידע מאובטח על התשלום למסופון התשלום.

כל המכשירים החדשים שאושרו על-ידי ויזה, משתמשים ביישום ויזה payWave על-גבי כרטיס SIM מאובטח ומציעים טכנולוגיית NFC(תקשורת בטווח מזערי),

מכשירים כגון: סמסונג גלאקסי SII, אופטימוס NET NFC, בלקברי בולד 9900, בלקברי בולד 9790, בלקברי קורב 9360 ובלקברי קורב 9380 - הוספו כולם לרשימת אמצעי התשלום המאושרים של ויזה, שנמצאים בפריסה מסחרית אצל המוסדות הפיננסיים.

בישראל לא מוצעים כיום שירותי NFC, מלבד כרטיס הרב-קו לתחבורה ציבורית. רק דגם אחד של טלפון סלולרי הנמכר בישראל תומך בטכנולוגיה - נוקיה C7.

באוקטובר אשתקד, חברות האשראי השונות אמרו ל TheMarker-כי אין להן תכניות לתמוך בטכנולוגיה, בשל העובדה שעלות התקנת עמדות מכירה תומכות לא כדאית עבור איש.

עם זאת, וריפון ישראל, הסניף המקומי של יצרנית עמדות המכירה האמריקאית, מציירת תמונה שונה לחלוטין: "אנו פועלים בכמה מישורים, במטרה לצייד קמעונאים בישראל במערכות תומכותNFC . למעשה, קו המוצרים החדש של וריפון תומך כולו בטכנולוגיה, כך שכל מוצר חדש שמוכנס לשוק יתמוך בה. אנו מעריכים כי כבר באמצע 2012 תהיה בישראל פריסה משמעותית של מכשירים כאלה".

"השחקנים כבר מוצבים בזירת התשלום הנייד - דבר שהופך למציאות", אומרת סנדרה אלזטה, ראש מחלקת עסקים בנייד, יוזמה ואסטרטגיה בוויזה אירופה. "אנו עובדים עם שותפינו הבנקים, המפעילות הסלולריות ויצרני הטלפונים, כדי להבטיח שעתיד טכנולוגיות התשלום יהיה פשוט, קל לתפעול ומאובטח, בדיוק כמו פעולות גיהוץ הכרטיס כיום. ההודעה היום מהווה צעד חשוב בקירוב טכנולוגיות אלו לידי הצרכנים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}