כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"להשתמש במטיילים לזהוי מחבלים פוטנציאליים"

בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנו באיום על הקהילות היהודיות לאור חשיפת תא החיזבאללה בתאילנד • יו"ר הוועדה: "כבר נוכחנו שגם בתי חב"ד בעולם הן מטרות לטרור"

"אין הבדל באיומים". דני דנון. צילום: פלאש90
"אין הבדל באיומים". דני דנון. צילום: פלאש90

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דנה היום (ב) בהיערכות המדינה והקהילות היהודיות לאור החשש הגובר לפיגועי טרור. זאת, בעקבות חשיפת תא החיזבאללה בתאילנד, והכנותיו לפיגוע נגד מטרות יהודיות וישראליות.

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון מהליכוד, קרא להשתמש במטיילים הישראלים כדי לחשוף איומי טרור פוטנציאליים, ולהפיץ ביניהם את קלסתרוני המחבלים החשודים בתאילנד. "אין הבדל באיומים על מטרות ישראליות ויהודיות", טען, "ישראל היא מדינת היהודים וככזאת – עליה לגלות אחריות מקיפה ותמידית בעניין. כבר נוכחנו שגם בתי חב"ד בעולם הן מטרות לטרור".

יחזקאל סלע, ראש חטיבת מודיעין במטה ללוחמה בטרור, הדגיש כי במטה מודעים לאיומים, אך ציין כי פירוט האמצעים שנוקטת המדינה יימסר רק בוועדת החוץ וביטחון. לדבריו, בנוסף לתאילנד יש כרגע אזהרות-מסע לכשלושים מדינות נוספות, בדרגות חומרה שונות, אך אין אזהרת מסע לבולגריה.

ראש חטיבת תפוצות במשרד החוץ, שמואל בן שמואל, סיפר כי כל העת מתקיימות התייעצויות בנושא, ובזמן האחרון בעיקר בעניין שלומם וביטחונם של יהודי מדינות ערב. "השגרירות בתאילנד בקשר עם גורמי האבטחה המקומיים, לגבי כל איום", הוסיף.

ג'וש שוורץ, סמנכ"ל תפקידים מיוחדים בסוכנות היהודית, אמר בדיון כי יש לגלות ערנות לגבי יהודים במצוקה, ואנו מתואמים עם שאר הגורמים הרלוונטיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}