כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

132 שנות מאסר לרוצח 5 בני משפחת פוגל

בית המשפט הצבאי גזר על אמג'ד עוואד, אחד משני הרוצחים שהורשעו בטבח הנורא באיתמר חמישה מאסרי עולם • על שותפו לטבח נגזרו 130 שנות מאסר

132 שנות מאסר לרוצח 5 בני משפחת פוגל

בית הדין הצבאי בסלאם גזר היום (ב) חמישה מאסרי עולם ושבע שנות מאסר נוספות (132 שנות מאסר) על אמג'ד עוואד בן ה-19, שטבח יחד עם בן דודו, חכים עוואד, בחמשת בני משפחת פוגל ביישוב איתמר בחודש מרץ בשנה שעברה.

עוד בנושא:
טבח באיתמר - סיקור מיוחד: דיווחים, גלריות, טורים

חכים עוואד הורשע באוגוסט בכל הסעיפים ונשלח לפני כארבעה חודשים ל-130 שנות מאסר.

על פי כתב האישום, השניים פעלו ממניעים לאומניים, אך אף שדעותיהם מזוהות עם החזית העממית - הם פעלו על דעת עצמם. עד כה שישה בני אדם נוספים נעצרו בחשד למעורבות בפרשה.

זמן קצר לפני מתן גזר הדין נתפסו 11 מטעני צינור בידיהם של שני מחבלים במעבר ליד בית הדין. לפי החשד, הם התכוונו לבצע פיגוע בבית הדין הצבאי.

מחומר החקירה עולה, כי השניים רצו לבצע יחד פיגוע ופנו לתושב הכפר כדי לקבל נשק. כשלא סיפק את מבוקשם, החליטו לצאת בליל שבת לאיתמר חמושים בסכינים. הם הגיעו רגלית אל היישוב בשעה 21:00, קפצו מעל הגדר, נכנסו לבית ריק, גנבו רובה M-16, מחסניות ואפוד, והמשיכו לבית משפחת פוגל.

תחילה רצחו את הילדים יואב בן ה-11 ואלעד בן ה-4. ההורים, רותי ואודי פוגל התעוררו ונאבקו במחבלים - אך נטבחו בידי המרצחים.

לאחר הרצח, יצאו שני המחבלים מהבית, ועל פי ההשערה חזרו אליו כדי לרצוח את התינוקת הדס, בת שלושת החודשים.

אב בית הדין, סא"ל יאיר תירוש, אמר בדיון כי בית המשפט התלבט אם די בעונש מאסרי העולם כפי שביקשה התביעה הצבאית או שמא להטיל את העונש המקסימלי - עונש מוות. "הנאשם התייצב בפנינו כשאין זיק של חרטה או שמץ של מבוכה. בלתי נסבל שיהיה דימיון כלשהו בין חברת אנשים מתורבתת לכנופייה מפלצתית זו. את השנאה והאכזריות הפרמיטיבית של אלה – אין בן תרבות שיוכל להבין".

התובע, סגן אלוף רוברט נויפלד, אמר במהלך הדיון: "לא מדובר במכת טבע, לא ברשלנות אלא מעשי נבלה שקיפדו את פתיל חייהם של של יואב, אלעד, הדס, רותי ואודי פוגל. קשה להאמין שקיים בעולם רשע כזה, והנה הוא עומד כאן לפנינו ופניו כשל נער. כיצד יכול לשסף גרונם של ילדים והורים. אין הוא מתחרט ואף מתגאה על מעשיו הנוראים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}