כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

חברת מחקר תקבע המחיר שבו בזק תמכור שירותים למתחרים

משרד התקשורת פנה לחברת פרונטיר כדי שתקבע את מחירם הסיטוני של רכיבי רשת

  • כ"א טבת התשע"ב
צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לאחר ששר התקשורת, משה כחלון, הצהיר בשבוע שעבר כי הוא מחויב להגביר את תחרות בשוק האינטרנט והטלפון, מתחיל משרדו בעבודה שתאפשר רפורמה זו. המשרד הזמין באחרונה מחברת הייעוץ הבריטית פרונטיר תמחור לשמונה רכיבים ברשת בזק, ובהם דמי קישוריות.

תמחור הרכיבים יאפשר למשרד לפקח על מחירם ויקל על חברות תקשורת מתחרות לרכוש אותם מבזק במסגרת רפורמת השוק הסיטוני.

במסגרת הרפורמה אמורות מתחרות של בזק ושל HOT לחכור מהן רכיבי רשת כדי לשרת לקוחות. המחיר שבו יימכרו רכיבי רשת אלה יהיה בפיקוח משרד התקשורת.

הבקשה לתמחור נעשתה על פי מודלים שונים של שוק סיטוני. חברה יכולה לקנות לדוגמה מבזק את כל הקו (פרקטיקה המכונה BitStream Access), ולשלם סכום שבבריטניה הוא סביב תשעה ליש"ט לחודש ללקוח, או לפרוס תשתיות עצמאיות ולרכוש מבזק רק את "הקילומטר האחרון" לבית הלקוח (פרקטיקה המכונה LLU) שמחירה בבריטניה כשישה ליש"ט לחודש ללקוח. משרד התקשורת ביקש תמחור של LLU, של שתי שיטות של BitStream Access, של קישוריות קווית וכדומה.

תוצאות הבדיקה של פרונטיר יגיעו למשרד כבר בתחילת פברואר. בנוסף, במשרד מנסחים מסמך מדיניות לגבי השוק הקווי, והכוונה היא לפרסם את העבודה הכלכלית עם מסמך המדיניות, לכן סביר שיפורסמו רק במארס-אפריל.

חריגה אחת יכולה להיות סביב הקישוריות הקווית: המשרד כבר קיבל תמחור לרכיב זה, סביב 1-1.5 אגורות לדקה, וייתכן ששימוע בנושא יתפרסם בנפרד ובקרוב. פרסום הנתונים על שמונת הרכיבים יהיה במסגרת שימוע, שיארך גם הוא עוד חודשיים לפחות, כך שהשוק הסיטוני לא יופעל לפני אוגוסט-ספטמבר.

הדילמה המרכזית במשרד כרגע היא אם להגביל את חברות התקשורת הגדולות - סלקום ופרטנר - להשתמש רק בפרקטיקה של LLU, שתחייב אותן להשקיע סכומים משמעותיים בתשתיות עצמאיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}