כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ר' עמרם שפירא שוחרר; שוחח עם הגאב"ד טלפונית

ר' עמרם שפירא שוחרר; שוחח עם הגאב"ד טלפונית

בית המשפט השלום בירושלים הורה לשחרר הערב (א') את ר' עמרם שפירא, גבאי ויד ימינו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס.

שופט בית המשפט מתח ביקורת חריפה על המשטרה ואמר כי על פי חומר הראיות והטענות הוא אינו רואה כל סיבה מספקת למעצרו ובוודאי שלא להארכת המעצר זאת בעיקר בעקבות ראיות שהובאו במהלך הדיון על ידי פרקליטיו של שפירא אשר הוכיחו כי הוא כלל אינו קשור בפרשת ההונאה של 'הוועד הארצי לענייני צדקה'.

"שמחה רבה הייתה באולם בית המשפט בעקבות ההחלטה", מספר העיתונאי ארי גלהר שהיה נוכח בדיון. "נציגי 'העדה החרדית' קפצו מאושר בעקבות החלטה של בית המשפט". נוכח אחר אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי המשתתפים "שמחו לראות שהשופט מגלגל את המשטרה מכל המדרגות".

בסיום הדיון אמר השופט, "מכל מקום לא הייתה סיבה למעצרו של המשיב (שפירא- י"א) ובוודאי שלא להאריך את מעצרו בעשרה ימים. אני משחרר את המשיב לאלתר ללא כל תנאים", דברי השופט.

הספרא דדינא של 'העדה החרדית', ר' יצחק שלמה בלוי היה נוכח בדיון ובסיומו התקשר דרך הסלולארי האישי שלו לביתו של הגאב"ד ועדכן אותו בבשורת השחרור של גבאו. לאחר מכן נטל ר' עמרם שפירא את הסלולארי ושוחח עמו מספר מילים.

על פי הדיווחים ר' עמרם עושה את דרכו יחד עם בכירים ב'העדה' לביתו של הגאב"ד. לפני צאת השופט מאולם הדיונים, הגיעו מספר עסקנים והודו לו על ההחלטה, "עברנו שעות קשות", הם אמרו.

מוקדם יותר התייחס הגאב"ד למעצר של ר' עמרם ואמר: "זו עלילת שווא, בדיוק כפי שעשו הגויים ליהודים בהונגריה וברוסיה. אני מכיר את ר' עמרם והוא נקי כמו זהב טהור. המעצר הזה כוון אליי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}