כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

נתניהו לראשי הרשויות: "זה לא הזמן לשבות"

נתניהו נפגש במשרדו עם ראשי הרשויות וביקש מהם להימנע משביתה "זו תהיה פגיעה באזרחים על סוגיות שניתנות לפתרון" • שר הפנים אלי ישי, מצדד בעמדת ראשי הרשויות

בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן
בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (א) במשרדו בירושלים עם ראשי מרכז השלטון המקומי וביקש מהם לדחות את השביתה, כדי לא להכביד על האזרחים.

נתניהו הבהיר כי "זה לא הזמן לטלטל את המשק בשביתה כללית. זאת תהיה פגיעה באזרחים על סוגיות שניתן לפתור בזמן קצר. אנחנו באותה סירה ואתם לא צריכים לשלם את המחיר של חקיקה פופוליסטית. אני מתנגד לחקיקה הבלתי אחראית הזאת. חשוב שנמשיך לנהוג באחריות כלכלית ולא לפזר כספים בלי הכרה. אם הכלכלה תקרוס בסוף האזרחים ישלמו את המחיר.

בסיכום הפגישה הורה ראש הממשלה למנכ"ל משרדו, עו"ד הראל לוקר, לקיים דיונים עם ראשי מרכז השלטון המקומי במסגרתם ייבחן סבסוד המים לתושבים, מקור מימון ההנחות בארנונה, סוגיית התשלומים ממפעל הפיס, וכל הנושאים שהעלו ראשי מרכז השלטון המקומי. בנוסף סוכם על הקמת פורום בהשתתפות מנכ"לי משרד רה"מ, האוצר הפנים והשלטון המקומי כדי לקיים הדברות שוטפת לקידום ענייני האזרחים ברשויות המקומיות.

עם תום הפגישה ערכו ראשי השלטון המקומי התייעצות ובסיומה הודיעו כי בדעתם לקיים את השביתה כמתוכנן. "יצאנו עם כלום", סיכם יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט.

בתוך כך התייחס גם שר הפנים, אלי ישי, לשביתה המתוכננת. לדבריו, "דרישותיהם של ראשי הרשויות צודקות, ומצוקתם אמיתית".

ישי מבהיר כי סירב לאשר העלאת ארנונה ברשויות, "בעת הזו כשמחירי החשמל והמים עולים וכן מחירי התחבורה הציבורית, לא יתכן שתושבי המדינה ישלמו מכיסם את הגרעונות שנוצרו ברשויות כתוצאה מהקיצוץ הממשלתי".

השר ישי הוסיף ואמר כי אינו יכול "להביט על הסטודנטים ועל חיילי המילואים ועל החד הוריות ולא לעשות כלום", לדבריו, יש לו "אחריות לאומית לשמור על יכולת הקיום שלהם", ולכן הנהיג טבלת הנחות חדשה לארנונה "למען אזרחי ישראל, ואינני מתכוון להתעלם מקריאות האזרחים לצדק חברתי", דברי ישי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}