כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

"הפרשה תסתיים בקול ענות חלושה" • העו"ד בראיון בלעדי

'העדה' שכרה את עו"ד גולדמן לייצג את העצורים • בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מנסים ליצור הרתעה. החשדות - יתמעטו" • עו"ד בוגט: "ההונאה - ניצול של שיטה"

"הפרשה תסתיים בקול ענות חלושה" • העו"ד בראיון בלעדי

גל המעצרים שביצעה משטרת ירושלים בשעות הבוקר המוקדמות (א') תפס את החשודים ללא יצוג משפטי והכניס את שכונת מאה-שערים לתזזית של ממש.

עסקני 'העדה החרדית' מיהרו להשיג לעצורים עורכי דין בכדי שאלו ייצגו אותם בבית המשפט בדיון על הארכת מעצרם.

עו"ד אורי גולדמן ממשרד עורכי הדין גולדמן ושות' המייצג את החשודים אומר בריאיון ל'בחדרי חרדים': "בשלב הזה שכל החשודים נמצאים בחדרי החקירות לא ניתן לדעת לאן הדברים יתפתחו. בהמשך יתבררו העבודות וככל הנראה גם הסכומים יתמעטו.

"לכאורה מדובר בחשדות דומות לפרשיות שהתפוצצו בעבר בקול רעש גדול במגזר החרדי ונעלמו לאחר חודש או חודשיים. בדרך כלל במקרים כאלו במהלך החקירה – החשדות הולכים ומתמעטים. עכשיו, זה הזמן שמנצלים בכדי ליצור התרעה".

• מי שכר אתכם?

"משרד עורכי הדין שלנו קיבל את ברכתם של מספר רבנים כדי שנוכל לטפל בתיק".

אורי מוסיף כי בשל מעורבותם של רשויות רבות בחקירה אין לדעת איך הדברים יתפתחו בשלב הזה, "מקווים שכמו בפרשות רבות אחרות במגזר החרדי, הסיפור יסתיים בקול ענות חלושה".

עורכי הדין עמירם בוגט וירון קידר, שותפים במשרד בוגט-קידר המתמחה בארגונים ללא כוונת רווח ולשעבר ראש רשות התאגידים, אומרים בעקבות הפרשה כי "אין זה מקרי שאנו שומעים יותר על מקרים כאלה במגזר החרדי שחוזרים על עצמם, שכן מדובר בניצול של השיטה".

עוד הם מוסיפים כי "באין מנגנוני בקרה ושקיפות של הציבור, אנו מוצאים ארגונים כאלה שמנצלים תרבות של נתינה בצורה צינית". עורכי הדין מזהירים "מפני ארגונים ששולחים ילדים עם פנקסי קבלות. אין לתרום לארגון שאינך מכיר או שלא שמעת עליו. לפני שתורמים לארגון, חשוב לברר עליו פרטים בבירור מעמיק".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}