כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בעקבות המעצרים: 'תג מחיר' • סיקור, גלריות ווידאו

בעקבות מעצר בכירי 'העדה': מאות חסמו את בית-שמש ושפכו שמן על הכביש; 2 נעצרו • בי-ם עצרה המשטרה 3 מפגינים ונהג מונית • מו"צים הפגינו מול מגרש הרוסים

מעצר בהפגנות בירושלים. צילום קובי הר צבי
מעצר בהפגנות בירושלים. צילום קובי הר צבי



בעקבות מעצר החשודים בפרשיית ההונאה בוועד הארצי, יצאו המונים להפגנות ענק בשני מוקדים עיקריים: ירושלים ובית שמש.

מאות מפגינים התקבצו בצהריים (א') בשכונת מאה שערים בירושלים, בעצרת העדה החרדית במחאה על מעצר ששת החשודים.

המשטרה עצרה שלושה מפגינים שהתפרעו בכיכר השבת.

במקביל ברחוב נהר הירדן הפגינה קבוצה נוספת. הרוחות התלהטו, אחרי שעשרות תושבים התאספו וחלקם שפכו שמן על הכביש ברחוב נהר הירדן במטרה למנוע נסיעת כלי רכב, והמשטרה עצרה שני מפגינים ופיזרה חול למניעת החלקה.




צלמי עיתונות שהגיעו לסקר את הפגנת המחאה הותקפו בשל טענת המפגינים כי הצלמים הגיעו לעורר פרובוקציות ולהשחיר את פני הציבור החרדי.

כוחות גדולים של משטרה ניסו לפנות את המתפרעים, החוסמים כבישים ונשכבים תחת גלגלי האוטובוסים באזור.

פרשיית ההונאה • סיקור נרחב באתר 'בחדרי חרדים':
'העדה' נערכת להפגנות • הגאב"ד: "שיעצרו אותי"
האדמו"ר לגאב"ד: "נבעיר את הגולה כולה" • האזינו
הונאה ב'ועד הארצי' • בכירי 'העדה' - נעצרו
"הפרשה תסתיים בקול ענות חלושה" • העו"ד בראיון בלעדי

בין העצורים: נהג מונית

המפגינים השתמשו בכל המוטיבים העיקריים בהפגנות אלו כגון צעקות על השוטרים: 'נאצי!', רוצח! , 'גרמנים ארורים, תחזרו לגרמניה!' ועוד ועוד סופרלטיבים שהוכיחו לא אחת כי הם גורמים לתסיסת הרוחות.







מוקדם יותר צעדו כ-30 רבנים מהעדה לעבר תחנת המשטרה במגרש הרוסים, שם קיימו תפילה קצרה. הצועדים נשאו בידיהם טליתות ותפילין למקרה שייעצרו, וקיימו תפילה במגרש הרוסים.

בתוך כך עיכבה המשטרה לחקירה נהג מונית במאה שערים, לאחר שנסע ברחובות השכונה כשרמקול על גג רכבו, והשמיע קריאות להגיע להפגנה ללא אישור. בחקירתו סיפר כי קיבל 100 שקלים ודיסק מתושב השכונה כדי לעשות זאת.

צלם 'בחדרי חרדים', קובי הר-צבי, שתיעד את ההפגנה במהלכה נעצרו השלושה, קיבל אגרוף בפניו בכדי למנוע ממנו לצלם מעצר חשוד.

כך התגלגלה הפרשה

מעצרם של החשודים נעשה לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ברשות המסים ובימ"ר.

שיטות הפעולה של השניים היו גיוס תרומות בארץ תוך סיוע בשמותיהם של רבני 'העדה' ורבנים נוספים שתמכו בארגון. גיוס התרומות נעשה באמצעות מנשרים שהופצו וחולקו בבתי מגורים.

התרומות הופקדו בבנק מרכנתיל בשכונת מאה שערים ומשם נוהלו החשבונות. המחזור השנתי של כספי התרומות, הגיע לכדי עשרות מיליוני שקלים.

לאחרונה העבירו השניים את החשבונות לבנק פאג"י ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, והמשיכו לנהל את פעילותם הכלכלית הלא חוקית לכאורה.

המשטרה טוענת כי מבדיקה סמויה של החשבונות, עולה חשד להונאה בכספי תרומות בסכומים גדולים מאוד באמצעות פיצול צ'קים, משיכות מזומנים בסכומים גבוהים מאוד והעברתם לחשבונות פרטיים, העברת כספים לחו"ל באמצעות בלדרים, עבירות מס הכנסה, שימוש כוזב בחשבונות העמותות כדי להעביר באמצעותם כספים ובכדי להתחמק מתשלום מס, הלבנת הון באמצעות זיוף מסמכים וקבלות בארץ ובחו"ל.

כמו כן, חושדת המשטרה כי נמשכו כספים לשימוש אישי מכספי תרומות וכן שילמו לעובדים במשרד משכורות, שאינן מדווחות, בסך מאות אלפי שקלים בשנה.

עוד עולה מהחקירה כי החשודים הסתייעו בפקיד מבנק מרכנתיל במאה שערים לצורך פעילותם הכלכלית, הלא חוקית. רשות המסים והמשטרה בודקות את מעורבותו בשיתוף הפעולה עימם.

שמוליק לובצקי, עמרם שפירא ובר עזר הובאו לביהמ"ש השלום לדיון בהארכת מעצרם. המשטרה ביקשה להוציאם מהאולם והמשפט מתנהל כעת בדלתיים סגורות ללא נוכחות הנאשמים.

הפגנה בית שמש: צילום יעקב לדרמן






























ההפגנה בירושלים; צילום קובי הר צבי



























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}