כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

האם נתניהו יצליח למנוע את השביתה?

מחר צפויות 255 הרשויות המקומיות בישראל לפתוח בשביתה כללית ללא הגבלת זמן • ראשי הרשויות דורשים ביטול חוקים חדשים ולא מסתפקים בפחות מפגישה עם רה"מ

שביתה. צילום ארכיון
שביתה. צילום ארכיון



המאמצים למנוע את שביתת הרשויות המקומיות מחר (ב') נמשכים במלוא הקצב.

אם לא יירשם שינוי של הרגע האחרון, יפתחו 255 הרשויות המקומיות בישראל בשביתה כללית במשק, ללא הגבלת זמן.

השביתה תכלול את מחלקות הרווחה, איסוף אשפה מהרחובות, עבודת פקחי חניה, הפסקת עבודתם של נהגי ההסעות הסייעות בגנים המאבטחים במוסדות החינוך ועוד.

הרקע: יוזמות שונות של שרים וחברי כנסת הפוגעות, לטענת ראשי השלטון המקומי, בתפקוד הרשויות ובניהול תקציבן.

בין השאר יצא קצפם של ראשי הרשויות על כוונת הממשלה להלאים תרומות מפעל הפיס מהרשויות כדי לממן חלק מהמלצות וועדת טרכטנברג, איסור קבלת תרומות מהמגזר העסקי וכן על פגיעה בתחומי הרווחה החינוך התרבות הסעות התלמידים ושמירה על ביטחונם.

לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי, אין להם עניין 'לחפש שביתות', הם גם אינם דורשים תוספת תקציבים. כל רצונם הוא בביטול החוקים החדשים שהוטלו עליהם. "אנחנו לא מוכנים יותר לסבסד את החקיקה של ממשלת ישראל על גבינו", אמר.

גם ח"כ זאב בילסקי (קדימה) המשמש כיו"ר השדולה למען השלטון המקומי בכנסת חיזק את הרשויות המתכוונות לשבות. לדבריו, "ממשלת ישראל גמרה אומר לפרק את השלטון המקומי באמצעות סדרת מהלכים שבראשם חקיקה פופוליסטית גורפת שתעניק הקלות בארנונה לכל דורש מבלי לפצות את השלטון המקומי על מתנות אלה.

בילסקי הוסיף ואמר כי "השביתה מחר הינה מוצדקת", וקרא לראש הממשלה לפתוח מיידית בהדברות עם השלטון המקומי על מנת למנוע סבל מיותר מתושבי מדינת ישראל."

ניסיונותיהם של כמה מהשרים לערוך משא ומתן בכדי למנוע את השביתה לא צלחו, וראשי הרשויות עמדו על דרישתם להתערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. האחרון, מצידו, הרים את הכפפה וזימן את נציגי ראשי הרשויות לפגישה שתיערך הערב בלשכתו בניסיון להגיע לפתרון.

"כלכלת ישראל בולטת לטובה"

מעבר לשביתה, נראה שרה"מ נתניהו אופטימי מתמיד.

הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, שיבח נתניהו את כלכלת ישראל ואת מדיניות הממשלה.

נתניהו סיפר כי "סוכנות דירוג האשראי Standard & Poor הורידה את דירוג האשראי של 9 מדינות, ביניהן מובילות באירופה" והזכיר כי רק "לפני 4 חודשים בלבד אותה סוכנות העלתה את דירוג האשראי של ישראל".

לדברי נתניהו, "כלכלת ישראל בולטת לטובה כתוצאה מהמדיניות האחראית שאנחנו מנהלים. אנחנו לא פורצים את מסגרות התקציב ושומרים על הכלל הראשון בניהול כל משק לפיו אתה לא מוציא יותר ממה שאתה מכניס".

"לצד זאת העברנו משאבים גדולים מאוד לחוק חינוך חינם מגיל 3 והבאנו בשורה חברתית ולאומית ראשונה במעלה. את התקציב לכך לקחנו ממקורות אחרים - כל השרים תרמו 4% מתקציבי משרדיהם", הזכיר נתניהו. "סוף השבוע הזה הבליט את הדרך אחראית שבה אנחנו מנהלים את הדברים; מאפשרים גם לשמור על הביטחון, גם להביא חינוך חינם וגם לשמור על התקציב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}